به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از پروژه‌های عمرانی فرهنگی و هنری شهر خرم آباد بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جریان بازدید از تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد گفت: عملیات نوسازی این سالن از اواسط سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات استانی و ملی آغاز شده و مرحله تعمیرات آن در حال حاضر به پایان رسیده است و برای بهره‌برداری و اتمام نیازمند هفت میلیارد ریال اعتبار است که انشالله در خردادماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

فتایی همچنین در خصوص پروژه هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد، اظهار داشت: عملیات ساخت این پروژه در سال ۱۳۸۸ در زیربنایی به مساحت ۴۱۵۰ مترمربع آغاز و در سال ۱۳۹۲ عملیات ساخت آن با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شد.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه هنری در سطح استان و به خصوص خرم آباد از سازمان برنامه و بودجه استان انتظار داریم حمایت‌های اعتباری لازم را از این پروژه داشته و مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن را در لیست اختصاص‌های خود قرار دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس در خصوص پروژه تالار مرکزی خرم آباد افزود: پروژه ساخت تالار مرکزی خرم آباد در زمینی به مساحت ۱۲۹۰۰ متر مربع و با اعتبارات ملی و استانی در سال ۱۳۹۰ کلید خورد که در حال حاضر و با اینکه نزدیک به ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال گذشته با موافقت وزیر، همه امورات آن به استان تفویض شد، لذا لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات مورد نیاز جهت آغاز عملیات اجرایی پروژه را تأمین کند.

ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز در جریان این بازدیدها با تاکید بر لزوم بهره‌مندی پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر از اعتبارت لازم، گفت: تمام سعی و تلاش خود را برای رفع کردن مشکلات بودجه‌ای پروژه‌های مذکور به کار می‌گیریم تا بتوانیم اعتبارات لازم را از محل‌های استانی و ملی برای این پروژه‌ها در سال جاری تأمین کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.