حجت بیرانوند روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع ایجاد شود و اجرای پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در مراکز خرید اجباری خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان ایجاد شده  اظهار داشت:‌امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی  ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت دادههای کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی  به فروش برسانند بنابراین  کشاورزان باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت؛ اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

وی بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل  تاشهریوزماه تسویه شده است.

بیرانوند افزود: این میزان از طریق  ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا  کوهدشت  و دلفان بود.

وی اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال ۹۸ به ازای هر کیلوگرم یکهزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و ۷۷۰ تومان بود در حالیکه این قیمت‌ها سال ۹۷ به ترتیب یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۳۷۰ تومان بود.

حدود ۲۵۰ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان زیر کشت گندم است و  بیش از ۱۱۶هزار هکتار اراضی جو دیم با برداشت تقریبی ۱۴۰ هزار تن و حدود پنجهزار هکتار زمین کلزا با برداشت ۶ هزار تن در لرستان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.