محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته هفت هزار و ۶۸۹ فقره پرونده تخلفاتی بازار در استان تشکیل شده که از این میزان ۲ هزار و ۴۹۲ مورد مربوط به عدم درج قیمت و یکهزار و ۳۰۷ فقره در خصوص گرانفروشی بود.

وی ادامه داد: پارسال ۱۳۸ هزار و ۸۳۱ بازرسی از واحدهای صنفی و بازار استان انجام شد که در این راستا بیش از هفت هزار پرونده به ارزش ریالی بیش از ۱۲۱ میلیارد و ۸۰۱ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اظهار داشت:‌ تقلب، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ندادن صورتحساب، کم فروشی، اخفا و امتناع، احتکار و عرضه خارج شبکه از دیگر تخلفات غالب در بازار استان بوده است.

صفی خانی با بیان اینکه ۱۴۵ واحد صنفی نیز به دلیل نداشتن پروانه کسب جریمه شده اند افزود: شهروندان در خصوص مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی، از جمله کم فروشی، گران فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و یا ارائه فاکتور، مراتب را با شماره ۱۲۴ درمیان بگذارند.

وی ادامه داد: در طرح نظارتی اسفند ۹۸ نیز ۱۶ هزار و ۷۴۶ فقره بازرسی صورت گرفته که واحدهای متخلف با تشکیل ۹۲۸ پرونده به ارزش ریالی بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.