با شیوع ویروس کرونا در ایران و مثبت اعلام شدن نتیجه ۱۲ مبتلا در بروجرد موجب شد تا مردم و مسوولان بروجرد عزم خود را برای پیشگیری از این ویروس جزم کنند.

مردم در کنار مسوولان هشدارهای پزشکی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت را جدی گرفتند و با شستشوی مرتب دستها، کاهش تردد در سطح شهر، حذف میهمانی‌ها و مراسمات، عروسی‌ها و حتی مجالس ترحیم، با تعطیل شدن مدارس و تحمل خانه نشینی فرزندان و کاهش ساعت اداری تلاش کردند از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بروجرد جلوگیری کنندـ
وحدت و همدلی مردم و مسوولان به همراه همه نهادها و ارگانها در ضدعفونی کردن ادارات، بازار، معابر اصلی و فرعی خیابانها همه نشان از توجه و حساسبت شهروندان در مقابله با ویروس کرونا است.
محدود کردن مردم در مقابله با کرونا تا جایی پیش رفت که مرد بروجرد حتی خرید عید را به تعویق انداختند و این امر موجب کسادی بازار فروشندگان انواع کالا، کسادی بازار رانندگان تاکسی، آژانس‌ها، کارگران ساختمانی و ده‌ها شغل دیگر شد.
اما با نزدیک شدن به ایام عید و دل انگیز شدن آب و هوای بروجرد گردشگران و بروجردی‌های ساکن در شهرهای دیگر کشور به این منطقه تفریحی و توریستی سفر خواهند کرد.
فرزندی بخواهد به دیدار پدر مادر بیایید و یا سایر اقوام برای دید و بازدید به بروجرد سفر کنند.
اگر چه با وجود شیوع بیماری کرونا شاید این حضور به چشمگیری سالهای قبل نباشد اما حتی کم آن نیز در شرایط بحرانی فعلی زنگ خطر جدی است که باید جلوی به صدا درآمدن آن را گرفت.

شهروندان در فضای مجازی که این روزها تنها وسیله برای همفکری و برگزاری نشست های جمعی مردم شده می گویند فرمانداری بروجرد باید مانع حضور مسافران و گردشگران به بروجرد شوند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری بروجرد گفت:
 با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکنون برنامه ریزی برای ستاد اسکان مسافران نوروزی انجام نشده است
احمد گودرزیان افزود: توصیه همه مسوولان وزارت بهداشت  و دیگر مسووان کشور در مبارزه جدی و عملی با ویروس کرونا تاکید بر در خانه ماندن است.
وی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده پیشگیری از کرونا خوشبختانه بروجرد هم اکنون تحت کنترل بود و فرد بیماری که از کرونا رنج می برد در حال بهبودی است.
معاون برنامه ریزی فرمانداری بروجرد افزود: انتظار داریم برای پیشگیری هرچه بیشتر از شیوع ویروس کرونا مردم در خانه بمانند و از دید و بازدید تا حد امکان جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.