در ایام اسفندماه حال و هوای نوروز را باید در میان هیاهوی خریداران و فروشندگان می دید، یکی فریاد می زد سمنو آی سمنو، دیگری هفت سین و ماهی می فروخت و یکی دیگر نیز با زینت دادن ویترین مغازه سعی در جذب مشتری می کرد.
امسال همانند هرسال بسیاری از بازاریان در بهمن ماه اجناس عید را به صورت نقدی و مدت دار خرید کردند به این امید که در اسفند اجناس فروخته شود.
اما با آمدن کرونا و خانه نشینی مردم بازار عملا از رونق افتاده و خریداران و فروشندگان هر دو در شوک بازار عید هستند و رغبتی حتی برای خرید لباس عید کودکان خود ندارند.
یک فروشنده بروجردی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ویروس کرونا بر همه زوایای زندگی مردم اثر گذاشته و مردم جز برای خرید اقلام خوراکی ضروری از خانه بیرون نمی ایند.
محمد پیرزادی افزود: همه ساله از نیمه بهمن ماه تا شب عید بازار جای سوزن انداختن نبوده اما امسال هرچه خرید کرده ایم ضرر شده و چکها پاس نخواهند شد.
یک فروشنده دیگر نیز بیان کرد: کرونا همه برنامه ها برهم زده و امیدی به جبران خسارتها نیست.
یک دستفروش بروجردی گفت: با تهیه وام پنج میلیون جنس خریداری کردم به امید اینکه در شلوغی بازار عید نانی بر سر سفره ببرم اما با بازار خلوت تاکنون نتوانسته ام حتی نیمی از اجناس را بفروش برسانم.
یک راننده تاکسی نیز که بی تاثیر از رکود بازار نبوده اند می گویند: اعلب تاکسی ها سرویس مدرسه بوده که با تعطیلی مدارس شهریه اسفند ماه و فروردین ماه را که همراه با عیدی بود نداریم.
رضا کردی افزود: خلوتی بازار عید موجب شده تا تاکسی های سطح شهر در اعلب ساعات بدون مسافر تردد کنند.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا مردم کمتر تردد می کنند و این موضوع موجب شده تا بازار رانندگان تاکسی نیز کساد و بی رونق شود.
به گزارش ایرنا، اغلب کسبه بروجردی، فروشندگان انواع لباس، کیف، کفش، صاحبان تالارها و اغذیه فروشیها حتی رانندگان آژانس نیز از سردی و بی رونقی بازار تاثیر گرفته از کرونا گلایه مندند.
رییس اداره صمت بروجرد گفت: کار نظارت بر یازار شب عید از اول اسفندماه آغاز شده و با انواع کم فروشی و گرانفروشی برخورد می شود.
حمید آزادبخت افزود: برای تنظیم بازار کار توزیع ۱۵۰تن برنج و  روزانه ۱۰تن شکر در سطح فروشگاههای این شهر در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.