سید محسن دلیری روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر لرستان افزود: توسعه باید روی محور تاریخی  و فرهنگی باشد اما توجه چندانی به این مهم نمی شود.

وی گردشگری را مزیت لرستان دانست و اظهار داشت: یک اقامتگاه بوم گردی با مبلغ ناچیزی آماده می شود و صنایع دستی را می توان در منزل ساخت اما متاسفاته در برخی موارد تفکری برای کارآفرینی لحاظ نمی شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه دولت ها است ادامه داد: اما کار اصلی را کارآفرین انجام می دهند چراکه اول فکر و سپس سرمایه دارد.

مدیرکل استان های وزارت تعاون، کار و رفاه جتماعی با تاکید بر اینکه گردشگری و بوم گردی می تواند موجب تحول در لرستان شود گفت: وقتی می گوییم لرستان بهشت سرمایه گذاری است پس باید مقررات زدایی و زمینه این مهم را آماده کنیم.

دلبری ادامه داد: کمیسیون و ستاد ایجاد می کنیم که مقررات کم شود اما برای ما سخت می شود که حق و حقوق اداری خود را واگذار کرده و نوآوری را بپذیریم در حالیکه فعالان حوزه مقررات و صدور مجوز باید به جای بستن دست سرمایه گذار در تسهیل امور وی کوشا باشند.

وی به وجود جاده ها و فرودگاه خوب در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت:  با سرمایه کم  و فکر و اندیشه کارآفرینان بوم گردی و صنایع دستی می توان اقدامات خوبی انجام داد اما باید ریشه های فرهنگی را برای موفقیت در نظر گرفت، امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده که سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت  هستند.

امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده که سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت  هستند.

 تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

در این مراسم از چهار کارآفرین برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.