به گزارش ایرنا این میزگرد با محوریت نقش مردم و احزاب در تقویت یا تضعیف انتخابات و بداخلاقی های سیاسی برگزار و در آن از خلا کارکردی احزاب در کشور انتقاد شد.

شرکت کنندگان در این میزگرد با تاکید بر تقویت احزاب در کشور خواستار حضور جدی مردم در انتخابات دوم اسفندماه شده و اظهار داشتند:‌ در نظام حزبی تعداد نامزدهای انتخاباتی کاهش می یابد و تنها از طریق حزب معرفی می شوند که این معنای کاهش هزینه های تبلیغاتی و انتخاباتی و البته افزایش قدرت تشخیص مردم می شود.

به اعتقاد شرکت کنندگان در این میزگرد احزاب سیاسی مردم را به سوی صندوق های رای هدایت و شهروندان بی تفاوت را به افرادی فعال تبدیل کرده و از طریق آگاهی دهی، فرهنگ سیاسی مشارکتی را در جامعه توسعه می دهند.

همچنین نقش مردم در انتخابات، افزایش مقبولیت نظام و تقویت امنیت ملی نیز از دیگر نکات مورد تاکید در این میزگرد بود.

شرکت کنندگان در این میزگرد همچنین اظهار داشتند: بداخلاقی های سیاسی، اخلاقی و حقوقی در انتخابات ریشه های متفاوتی دارد که شاید خروج برخی نامزدها و طرفداران آنها از مرزهای اخلاقی مهمترین آسیب انتخابات باشد.

در این میزگرد کرم ملک آسا رییس خانه احزاب، حمید رشیدی دبیر حزب اعتدال و توسعه لرستان، غلامرضا عسکریان  دبیر جبهه پایداری، حمیدرضا درویش پور عضو شورای اجرایی خانه احزاب و دبیر حزب اراده ملت، محمدرضا فضل اللهی عضو شورای اجرایی خانه احزاب و عضو حزب موتلفه حضور داشتند که مشروح آن به زودی در تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می شود.

در مجموع ۴۰۸ نفر برای نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند و اکنون ۲۲۳نفر تایید صلاحیت  شده اند و لیست نهایی که قرار بوده ۲۲ بهمن ماه اعلام می شود تاکنون منتشر نشده است.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.