یک دکترای تربیت‌بدنی می‌گوید: معلمان تربیت‌بدنی باید با مباحث حرکات اصلاحی آشنایی کافی داشته باشند.

مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: حرکات اصلاحی یکی از علوم ورزشی بوده که منسوب به تربیت‌بدنی است.

وی ادامه داد: معلمان این رشته باید با مباحث حرکات اصلاحی آشنایی کافی داشته باشند تا از این طریق بتوانند از شیوع ناهنجاری‌های وضعیتی پیشگیری کرده و در مواردی نیز اقدامات درمانی مناسب را به عمل آورند.

بهرامی اضافه کرد: تسلط در بهره‌گیری از حرکات اصلاحی نه‌تنها سلامتی قشر عظیمی از مردم را تضمین می‌کند، بلکه بخشی از توانمندی‌های ارزشمند رشته تربیت‌بدنی را نیز متبلور می‌سازد.

این دکترای تربیت‌بدنی بیان کرد: حرکات اصلاحی شاخه‌ای از تربیت بدنی است که درصدد اصلاح و رفع ضعف‌ها، تغییر شکل‌ها و ناهنجاری‌های مختلف جسمانی با استفاده از حرکات و برنامه‌های دقیق و اصولی ورزشی است.

وی تصریح کرد: به طور کلی حرکات اصلاحی در وهله اول باعث شناخت دقیق ناهنجاری‌های جسمانی و علل به وجود آورنده آنها بوده و در وهله دوم موجب انتخاب صحیح حرکت و تمرینات مناسب ورزشی برای درمان و اصلاح این گونه ناهنجاری‌هاست.

بهرامی تأکید کرد: باید در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مکان‌های آموزشی اصول آشنایی با این مباحث ارائه شود Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.