به گزارش ایرنا، فاطمه فولادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات مشاوره ایی در مناطق سیل‌زده تا پایان بازسازی و اسکان دائم ادامه دارد، بیان کرد: 35 مشاور در مناطق سیل‌زده استان مستقر شده است.
وی با بیان اینکه مرحله اول ارائه خدمات مشاوره ایی از 20 فروردین لغایت 7 اردیبهشت اجرا شد اظهار داشت: استقرار 35 مشاور از استان‌های کرمانشاه، لرستان، تهران و اصفهان در مناطق سیل‌زده پل‌دختر و معمولان همچنان ادامه دارد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد لرستان با تاکید بر ارائه مشاوره در گروه‌های همگن و کوچک در مناطق شهری و روستایی افزود: مشاوره انجام‌شده در زمینهٔ مسائل حقوقی، روان‌شناختی، جسمانی، معنوی، اعتقادی، مالی و شغلی انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: از مجموع چهار هزار و 500 نفر مراجع 2 هزار و 500 نفر خدمات مشاوره گروهی و 2 هزار نفر خدمات مشاوره فردی دریافت نموده‌اند.
فولادی به‌ضرورت مداخلات روان‌شناختی در زمان بروز حوادث ناگهانی اشاره کرد و گفت: اقدامات مشاوره‌ای انجام‌شده در مناطق سیل‌زده با شناسایی افراد آسیب‌دیده و انجام مداخلات روان‌شناختی به گروهای هدف انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: کمک به تغییر نگرش مددجویان مبنی بر قابل پیش‌بینی نبودن حادثه و ارزیابی واقع بینانه با حوادث طبیعی، شناسایی و ارجاع اورژانسی افراد نیازمند به خدمات کلینی کال به کلینیک‌های مرکز مشاوره، ارتقاء سطح تاب‌آوری مددجویان و القاء موضوع صبر در برابر مصائب، ارائه راهبردهای کاربردی و اجرایی در جهت توانمندسازی فکری، ابراز همدلی و همدردی با آسیب دیدگان و... ازجمله برنامه‌های مشاوران اعزامی است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.