به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر افزود: مسئولان نظام باید در برابر تحریم های گسترده آمریکا، اقدام علمی انجام دهند و صرفا به محکوم کردن و خط نشان دان برای دشمن اکتفا نکنند، چراکه اینها از خط و نشان های ما نمی ترسند بلکه آنها از برخورد قاطع ما هراس دارند.
وی با بیان این که ما خواهان مقابله به مثل و برخورد قاطع با نظام سلطه هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مقابله به مثل خود، لازم است با 2 کشور روسیه و کره شمالی که آنها نیز مشمول این تحریم ها شدند، هماهنگ شده و به صورت متحد، به آمریکا پاسخ کوبنده ای بدهند.
وی گفت: در برابر کسانی که با تهدید و تحریم ها ما را به سازش و تسلیم دعوت می کنند باید مقاوم بوده و با شکستن بت ها و تابوهای آنها، تحت تاثیر نقش های شوم آنها قرار نگیریم و آمریکا باید بداند دیگر زمان قلدری و یکه تاری در دنیا به سرآمده است.
مجلس نمایندگان آمریکا هفته جاری طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با اکثریت آرا تصویب کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران با رئیس جمهوری گفت: این دیدار اقدامی بسیار مبارک و دارای آثار خوبی برای کشور است زیرا در این دیدارها هر یک از طرفین که نقطه نظراتی نسبت به هم دارند به صورت حضوری مباحث را مطرح و از هم پاسخ دریافت می کنند.
سعیدی گفت: مسئولان نباید اجازه دهند مسائل مهم و امنیتی کشور به سطح جامعه و رسانه ها کشیده شود، کشاندن برخی مسائل در جامعه و رسانه ها باعث یاس مردم و سوء استفاده دشمنان می شود.
وی ادامه داد: دیدار رئیس جمهوری و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روح همدلی و وحدت را در کشور افزایش داد و بر اقتدار دولت و قوای نیروهای مسلح می افزاید چون هر کشوری برای اقتدار خود، نیازمند وحدت قوا و نیروی مسلح است.
سعیدی گفت: از سوی دیگر انجام این دیدار در آستانه مراسم تحلیف رئیس جمهوری و تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم ایران، حاوی 2 پیام مهم داخلی و بین المللی است.
وی ادامه داد: در بعد داخلی مردم می دانند که مسئولان ما با هم وحدت و همدلی دارند و در عرصه خارجی نیز دشمنان آرزوی اختلاف و شکست جمهوری اسلامی را به گور می برند.
وی تصریح کرد: مسئولان فعلی امریکا بدانند اینها نیز آرزوی شکست جمهوری اسلامی ایران را مانند گذشتگان خود به گور خواهند برد.
روز دوشنبه هفته جاری فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس ‌جمهوری دیدار و گفت و گو کردند.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و مسجدالاقصی گفت: مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات مزدوران رژیم صهیونیستی جواب داده و ما این پیروزی بزرگ را به آنها تبریک می گویم.
وی همچنین با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد ادامه داد: منافقان فکر کردند ایران از روی ضعف و ناتوانی قطعنامه 598 را پذیرفت به همین دلیل با کمک صدام در یک عملیات گسترده به قول خود دنبال اشغال کشور بودند.
وی گفت: منافقان شب اول که وارد ایران شدند، در اسلام آباد قتل و عام فجیعی را ایجاد کردند و حتی به بیماران در بیمارستان هم رحم نمی کردند ولی جمهوری اسلامی در عملیات مرصاد به مقابله با آنها پرداخت و در مدت کوتاه، شکست سختی بر آنها وارد کرد و طومار آنها را در هم پیچید.
سعیدی با اشاره به این که مردم ایران در عملیات مرصاد مانند جنگ نهروان منافقان را در هم کوبیدند، بیان داشت: امیر سپهد صیاد شیرازی فرمانده این عملیات مانند مولای خود حضرت علی(ع) بعد از یازده سال از عملیات مرصاد به شهادت رسید و منافقان به خیال خام خود، انتقام آن شکست خفت بار را از ایشان گرفتند.
عملیات مرصاد در پنجم مردادماه سال 67 با رمز مقدس یا صاحب الزمان(عج) برای مقابله با حمله منافقان و بازپس گیری مناطق اشغال شده با فرماندهی سپاه پاسداران و پشتیبانی هوانیروز ارتش و مشارکت مردم غیور ایران انجام شد.
وی در ادامه با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) با اشاره به فلسفه دهه کرامت گفت: هدف این دهه تجلیل و تکریم اهل بیت (ع) و آشنایی بیشتر مردم با معارف دینی است.
سعیدی بیان داشت: در این ایام همچنین وعاظ، مداحان و رسانه های گروهی گوشه ای از زندگانی و معارف اهل بیت(ع) و چگونگی شادی متناسب با دستورات آن بزرگان را برای مردم بیان می کنند.
از اول تا یازدهم ذی القعده یعنی از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی گفت: ایشان با درس اخلاق خود نقش مهمی را در حوزه ها و در بین طلاب ایفا کرد و پیوسته دم از تحول در دروس حوزه می زد و در این زمینه گام های مهمی برداشت.
وی افزود: آیت الله مشکینی در تفسیر و انس با قرآن کریم کارهای ارزشمندی برای حوزه های علمیه، نسل جوان و جامعه اسلامی انجام داد.
آیت الله «علی اکبر فیض» معروف به «مشکینی» در سال 1300 هجری شمسی در روستای «اَلنی» از توابع مشکین شهر (استان اردبیل) چشم به جهان گشود.
وی در درس های خارج فقه و اصول آیات عظام بروجردی(ره) و محقق داماد(ره) شرکت کرد و در نجف اشرف نیز به محضر عالمان و استادان آن دیار شرفیاب شد و در درس خارج امام خمینی(ره) حضور یافت.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیت الله مشکینی در مسئولیت های گوناگونی به ایفای نقش پرداخت، از جمله آنها می توان به عضویت در خبرگان تدوین قانون اساسی، ریاست مجلس خبرگان رهبری در سه دوره، امامت جمعه قم با حکم امام خمینی(ره)، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی اشاره کرد.
این عالم ربانی در هشتم مردادماه 1386 ندای حق را لبیک گفت و به دیدار معبود خود شتافت.
سعیدی همچنین با اشاره به روز کارآفرینی گفت: همه فعالان حوزه های علمی اعم از حوزه و دانشگاه باید افراد تحت تربیت خود را با مهارت های متناسب با علومی که می آموزند، آشنا کنند و بدانیم بی ارزش ترین علم، علمی است که بر زبان متوقف شود و کاربردی نباشد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.