به گزارش ایرنا، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن شب میلاد کریمه اهل بیت(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.
حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده است و در حال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک می گویند.
بر اساس این گزارش، عصر امروز آیین نقاره زنی و نیز رونمایی از پرچم جدید آستان مقدس و اهتزاز آن بر فراز گنبد حرم مطهر با حضور خادمان این بارگاه ملکوتی و عاشقان اهل بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر و نیز آیین استقبال از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
به همین مناسبت، آیین های جشن در مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان ویژگی ها و کرامت های آن حضرت پرداختند.

** اهدای پرچم متبرک حرم حضرت معصومه(س) به کاروان از بهشت تا بهشت
هم زمان با آغاز دهه کرامت پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به خادمان چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم مطهر امام رضا(ع) با عنوان «از بهشت تا بهشت» اهدا شد.
در شب ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در مراسم ویژه ای در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، پرچم متبرک آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به خادمان چهاردهمین کاروان پیاده روی «از بهشت تا بهشت» اهدا شد.
جمعی از خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که حامل پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه(س) هستند نیز در قالب کاروان «سفیران کریمه» اعضای چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم مطهر امام رضا(ع) را تا مشهد مقدس و حرم مطهر امام رئوف(ع) همراهی می کنند.
هم چنین در یک مراسم جداگانه پرچم مسجد مقدس جمکران به خادمان این کاروان اهدا و نشان خادمی مسجد مقدس جمکران نیز بر سینه هادی خادم حسینی مدیر کاروان «از بهشت تا بهشت» نصب شد.
در این دوره از کاروان «از بهشت تا بهشت» پرچم مسجد مقدس جمکران همراه کاروان پیاده روی حرم مطهر امام هشتم بوده و در محل اسکان کاروان در شهرهای گوناگون برافراشته می شود.
چهاردهمین کاروان پیاده ‌روی حرم مطهر امام رضا(ع) با شعار «از بهشت تا بهشت» فردا (سوم مردادماه) هم زمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت از قم راهی مشهد می شود و بر اساس برنامه ‌ریزی ‌های صورت گرفته، قرار است پس از عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور در 23 مرداد ماه جاری هم زمان با ایام زیارتی امام علی ابن موسی الرضا(ع) به حرم مطهر ثامن الائمه(ع) برسد.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

** استاندار قم: دهه کرامت تجلی روزهایی از جشن نور و معنویت است
استاندار قم نیز با صدور پیامی به مناسبت دهه کرامت گفت: دهه کرامت تجلی روزهایی از جشن نور و معنویت، پیام آور جشن و شادی و تداعی کننده رحمت و کرامت خاص پروردگار متعال نسبت به مردم ولایتمدار ایران است.
سید مهدی صادقی در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، فرارسیدن دهه نورانی کرامت «روزهای مزین به ولادت با سعادت سه نور تابناک از سلاله پاک نبی(ص)» را به همه شیعیان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) تبریک و تهنیت عرض کرده است.
پیام ادامه یافته است: فرخنده دهه ای که با جشن میلاد کوثری از نور، شفیعه روز جزاء، حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و با سالروز ولادت هشتمین حجت حق، نگین تابان ایران زمین و رضای آل محمد حضرت امام رضا(ع) به آخر می رسد.
پیام ادامه یافته است: به شکرانه این عید سراسر نور و شادی، به عنوان فرصتی ناب برای عرض ارادت و تکریم ساحت مقدس خاندان پاک و مطهر رسول الله(ص) و تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه های فاطمی، میلیون ها عاشق و محب آل الله در اقصی نقاط ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان، آیین های جشن و سرور برگزار کرده و با آذین بندی و چراغانی کردن خیابان ها و معابر عمومی، عشق و محبت خود به اهل بیت(ع) را نشان می دهند.
استاندار قم در این پیام ضمن تبریک مجدد دهه نورانی کرامت و موالید مکرم این دهه فرخنده ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، میلاد حضرت شاهچراغ(ع) و زاد روز ولادت پرنور و سرور پیشوای هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ابراز امیدواری کرده است: خداوند متعال توفیق معرفت اهل بیت(ع) و همراهی در مکتب نجات بخش انبیاء و اوصیای الهی را به همه ما شیعیان و مسلمانان، عنایت فرماید.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.