به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: این تعداد برنامه ها با شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» با استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و اجرایی در سطح داخل و بین المللی ترتیب می یابد.
وی افزود: اعضای شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت از سال 1387 با ساماندهی حرکت های خودجوش مردمی برنامه های مختلف فرهنگی را در دهه کرامت برنامه ریزی کرده اند تا اجرایی شود.
وی ادامه داد: در این ستاد 18 کارگروه فعال است که کارگروه حوزه های علمیه توسط آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه مدیریت و برنامه های مختلف دینی و فرهنگی تبیین می شود.
مسئول شورای هماهنگی ستاد دهه کرامت، با اشاره به این که برنامه های دهه کرامت به صورت گسترده اجرایی می شود گفت: در اجرای این برنامه ها از ظرفیت 80 هزار مسجد، 92 هزار هیات مذهبی، 42 هزار کارگاه بسیج و 23 هزار کانون فرهنگی استفاده می شود.

** 2400 نقطه از دنیا میزبان برنامه های دهه کرامت است
مدیرعامل موسسه احیاء امر ولایت نیز این دیدار اظهار داشت: 2 هزار و 400 نقطه از دنیا میزبان اجرای برنامه های دهه کرامت است، از این رو در 77 کشور برنامه های مختلف اجرایی می شود.
میثم ابراهیمی گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، 84 درصد رشد در اجرای برنامه ها و 92 درصد رشد در حضور شرکت کنندگان در برنامه های مناسبی ویژه اهل بیت(ع) داشته است.
وی بیان داشت: 380 دستگاه و نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی ستاد دهه کرامت و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) همراهی می کنند.
دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا 13 مردادماه سالروز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه دارد.
اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت امروز با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت دیدار کردند و به تشریح برنامه ها پرداختند، همچنین با آیات سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو کردند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.