به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز شنبه در «چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه، مسئولان دفاتر مشترک نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، با اشاره به این که همراهی با مرجعیت و درک درست از مقتضیات زمان از جمله ارکان دیگر انقلابی ماندن حوزه است، بیان کرد: شهید صدر از جمله کسانی بود که درک درست از زمان خویش داشت و توانست در جامعه آن روز اثرگذار باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه بابیان این که دشمن شناسی از موضوع های مهم در پویایی تفکر انقلابی است افزود: اگر حوزه حساسیتی در مقابل دشمن و برنامه های او نداشته باشد، چگونه می تواند درست و به موقع به میدان آید.
وی با تاکید بر این که جریان شناسی یکی دیگر از مولفه های انقلابی ماندن حوزه هاست، افزود: یکی دیگر از معیارهای انقلابی بودن شجاعت در گفتار و موضع گیرهاست و متاسفانه دراین عرصه ضعف هایی وجود دارد و باعث مشکلاتی شده است؛ متاسفانه اختلاف سلیقه ای باعث تغییر درموضع گیری ها می شود که در حال حاضر این تفکر در میان برخی حوزویان وجود دارد.
سعیدی در ادامه به ساختار جدید بسیج در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: نقش حوزه در دولت و مجلس انقلابی بسیار تاثیرگذار است و نقش استاد از حوزه به مراتب سنگین تر است؛ آیت الله قدوسی خدمت زیادی در حوزه کرد که یکی از آن ها استفاده از استادان بسیجی در حوزه های علمیه بود و با این روش کارهای بزرگی در محیط های حوزوی به انجام رسید.
وی با بیان اینکه تاسیس تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) از میان روحانیان در قم اثرگذار بود افزود: این تیپ ماهیت نظامی ندارد بلکه ماهیت اصلی آن رزمی تبلیغی است، این تیپ می تواند کارایی زیاد داشته باشد که از جمله فعالیت آن آموزش نظامی به طلبه هاست.
7405/ 1175 تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.