به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی روز شنبه در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه های علمیه، مسئولان دفاتر مشترک نمایندگی ولی فقیه درسپاه و مسئولان بسیج طلاب کشور با عنوان نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت درمجتمع یاوران مهدی(عج) قم ، گفت: رسالت انبیاء ، ترویج ارزش های دینی و مبانی الهی است و برای این کار مشکلات زیاد را تحمل کرده اند، ولی هرگز خسته نشدند و روحانیان هم باید در مسیر تبلیغ ارزش های الهی این گونه باشند.
وی بابیان این که یکی از رسالت های حوزه و مسئولان آن بایدکشف استعداد باشد، گفت: کارحوزه تنها جذب افراد نیست، بلکه حضور کسانی که لازم است هادیان آینده جامعه باشند و این کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و قطعا هرکسی نباید وارد این مقوله شود؛ بنابراین از جمله رسالت های مسئولان حوزه استعداد یابی و دعوت از جوانان پاک و خوش ذوق است.
وی افزود: مدیر بسیجی در حوزه کسی است که بتواند با طلبه در ارتباط روحی باشد و بتواند این طلبه را از همه لحاظ اخلاقی و معنوی رشد دهد.
مروی گفت: مدیر بسیجی لازم است به مؤلفه های انقلابی بودن طلبه توجه کند، نکته ای که رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر آن دارند و دراین رابطه اظهار نگرانی و خطرمی کنند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این ابراز نگرانی رهبر انقلاب نشان از تحرکات دشمن دراین مسئاله دارد و باید مسئولان حوزه به نحوی حرکت کنند که نگرانی های ایشان رفع شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نگران می باشند چون معتقدند؛ اگر حوزه آسیب ببیند جامعه، نظام و انقلاب آسیب خواهید دید؛ اگر حوزه از انقلاب جداشود، انقلاب صدمه خواهد دید، چون اگر روحانیت نبود انقلابی هم شکل نمی گرفت.
معاون ارتباط دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حوزه امروز با گذشته فرق دارد و لازم است در مسائل مختلف حضور جدی داشته باشند و پاسخگوی موضوعات باشند، گفت:امروز به طلبه و حوزه ای نیازمندیم که بتواند خود را به علوم مختلف مجهز کند، تا سوالی از سوی حوزه بی پاسخ نباشد و اگر بی پاسخ بماند، بدانیم که درست عمل نکرده ایم.
وی افزود: حوزه انقلابی، عالم به زمان است، دیده بانی خوب و قوی است و در مسائل مختلف با بصیرت عمل می کند و راهکارهای درست برای خنثی کردن فتنه های دشمن ارائه می دهد.
7405/ 6133/ تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.