به گزارش ایرنا از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، سید حسین اخوان علوی روز شنبه در گفت و گویی با بیان این که امسال تعداد شرکت های دانش بنیان قم از 54 به 56 شرکت افزایش یافته است افزود: کسب رتبه دوازدهم با توجه به این که استان قم رویکرد، امکانات و زیرساخت های صنعتی ندارد می تواند قابل قبول باشد.
وی مشخصه اصلی استان های پیشتاز کشور در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان را برخورداری از امکانات و صنعتی بودن دانست و گفت: ارتقای رتبه استان درحوزه شرکت های دانش بنیان ارتباط مستقیم با رویکرد و حمایت مسئولان دارد.
استان تهران با ثبت بیش از 1300 شرکت دانش بنیان رتبه اول را در اختیار دارد ضمن این که استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و البرز در رتبه های بعدی قرار دارند.

** دغدغه ما حمایت مسئولان است
اخوان علوی با تاکید بر این که مشکل و دغدغه اصلی واحدهای فناوری مستقر در پارک کمبود شدید فضای مناسب است افزود: شرایط امروز کشور، توجه به شرکت های فناور و دانش نبیان را بیش از گذشته کرده است به طوری که اگر از فناوران و نخبگان استان به درستی استفاده شود و حمایت مورد نیاز صورت بگیرد، این نخبگان می توانند گره های بسیاری از مشکل های استان را باز کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم همچنین از فعالیت 83 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم خبرداد و گفت: درحال حاضر 55 شرکت و واحد فناور شامل 29واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی، 26 واحد فناور در مرکز رشد فنی و مهندسی و 28 شرکت تحت مدیریت امور موسسات در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند.

** اشتغال زایی شرکت های فناور با یک دهم هزینه معمول
اخوان علوی با اشاره به بحران بیکاری در جامعه گفت: در حالی دولت برای ایجاد هر شغل باید سه تا 10 میلیارد ریال هزینه کند که رقم مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به دلیل حمایت ها و خدمات متنوعی که به شرکت ها ارائه می شود تا یک دهم کاهش پیدا می کند.
وی با اعلام این که تنها راه مبارزه با بحران بیکاری توجه و سرمایه گذاری بر بنگاه های کوچک زود بازده و اقتصاد خرد است گفت: به طور میانگین یک کارگاه دانش محور با مدیریت کارآفرینان تحصیل کرده می تواند با تزریق 500 میلیون ریال تسهیلات برای سه تن شغل پایدار ایجاد کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید بر این که تنها راه دست یابی به اقتصاد مقاومتی عبور از بستر شرکت های دانش بنیان است گفت: رویکرد کلان کشور به سمت تقویت و تکیه زدن بر اقتصاد دانش بنیان و گسیل از خام فروشی به سمت فناوری و ایجاد ثروت مبتنی بر ارزش افزوده است که در این راه تقویت زیرساختی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به منزله ایجاد بسترهای مناسب برای شرکت های دانش بنیان و نوپای عرصه فناوری است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.