اصغر اسماعیلی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل تابستان به صورت روزانه حدود 50 هزار تن در 2 بخش آقایان و بانوان در 25 استخر استان قم شنا می کنند.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از غرق شدن افراد و حوادث ناشی از آن در کنار آموزش ناجیان غریق، کلاس های غواصی تخصصی نیز برگزار شده است.
وی با اشاره به ضرورت آموزش غواصان گفت: به دلیل اینکه برخی استخرها از عمق بالایی برخوردار هستند نیاز به استفاده از دستگاه تنفس برای زیر آب وجود دارد و تاکنون 10 غواص با این قابلیت در قم آموزش دیده شده که توانایی غواصی در دریاها را نیز دارند.
اسماعیلی با بیان اینکه حفظ امنیت آبی برای ما در اولویت اول قرار دارد، گفت: تمام تلاش ما ایجاد امنیت در استخرهای قم است و نباید اتفاقی برای کسی بیفتد.
وی ادامه داد: حادثه ای که در ماه مبارک رمضان امسال برای یک نوجوان در یکی از استخرهای قم اتفاق افتاده و منجر به فوت او شد در سانس های عمومی نبوده بلکه فرد در حال آموزش بود.
اسماعیلی گفت: در استان قم حدود 600 تن در بخش آقایان و بانون در زمینه غواصی آموزش دیده و برگه آمادگی دریافت کردند و حدود 350 تن نیز در استخرها مشغول فعالیت می باشند.
وی با اشاره به وظیفه نجات غریق در استخر افزود: یک فرد نجات غریق وظیفه پیشگیری از بروز حادثه، مراقبت از افراد در حال شنا، نجات دادن فرد غرق شده، انجام عملیات احیاء در صورت ضرورت و در نهایت پیگیری وضعیت فرد آسیب دیده را برعهده دارد.
اسماعیلی بیان داشت: روزانه به صورت متوسط در استخرهای قم 40 الی 50 تن در قم دچار حادثه خواهند شد که توسط نجات غریق های مستقر در استخرها، نجات پیدا می کنند.
وی همچنین نسبت به برخی استخرهای غیرمجاز در حاشیه های شهر قم و شنا کردن افراد بدون آموزش های غریق نجات و شنا هشدار داد و گفت: مرگ 2 کودک افغان در یکی از باغ های اطراف قم در هفته گذشته دردناک بود، خانواده ها باید دنبال آموزش کودکان خود در کلاس های نجات و غریق و شنا باشند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.