به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ازروابط عمومی اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس قم،محسن بهشتی دردیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: قم خاستگاه انقلاب است و ویژگی های منحصر به فردی در دوران دفاع مقدس داشته و ضروری است این موزه هرچه سریع تر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
وی بااشاره به اینکه قم به لحاظ حضور فرماندهان دلاور و شهدای نام آور، نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت:
حضور بیش از 6هزار شهید و حضور جانبازان و آزادگان عزیز و خیل عظیم رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس بخشی از افتخارات فراوان این شهر محسوب می شود.
وی افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب و شهری اثربخش در دوران دفاع مقدس مطرح است و در این راستا موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان معرف آثار و نقش قم در انقلاب و سال های حماسه و ایثار است.
دراین دیدار همچنین موضوع ساخت وتکمیل حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) و اجرای طرح محوطه سازی آن، ساخت فضای پیرامونی موزه و توجه به امور زیربنایی، تعامل با شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه های مسئول، مورد تاکید و پیگیری قرار گرفت.
باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به این استان در سال 89 آغاز شد.
در آذرماه سال 92 روند اجرایی این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد اما بار دیگر در اوایل سال 94 کار آغاز شد.
سردار بهمن کارگر ئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اردیبهشت ماه پارسال ابراز امیدواری کرده بود تا سال 96 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قم به بهره‌برداری برسد.
1175/ 6133/ تنظیم: رضا علیمحمدی **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.