ابوالفضل ایرانی خواه روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: مراجع تقلید همواره در دیدارهای وزیر بهداشت نهایت سپاس و حمایت خود را از اقدام های وزارت بهداشت در راستای اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت داشته اند.
وی اضافه کرد: حمایت مراجع تقلید دلگرمی و پشتوانه خوبی برای ادامه اجرای طرح تحول است و امیدواریم این طرح موفق همچنان ادامه یابد و مورد رضایت عموم مردم باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال گذشته در روزهای سوم اردیبهشت ماه و 29 آذرماه برای دیدار با مراجع عظام تقلید و افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی به استان قم سفر کرد؛ مراجع تقلید و علمای قم در دیدار با دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی از خدمات و فعالیت های دولت یازدهم در بخش درمان و سلامت تقدیر و خواهان توسعه این اقدامات در بخش های مختلف کشور شدند.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قم که شامل هفت بسته بود، 2 هزار میلیارد ریال در استان قم صرفه جویی شد که بخشی از آن مربوط به کمک مستقیم دولت و بخش دیگر نیز مربوط به پرداختی کمتر مردم در بخش های مختلف درمان به واسطه اجرای این طرح است.
راه اندازی 742 تخت بیمارستانی، راه اندازی بالگرد اورژانس و افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی، هزینه 200 میلیارد ریال برای اصلاح فضای فیزیکی و تجهیز بیمارستان ها از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته در استان قم به واسطه اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
ایرانی خواه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وزیر بهداشت در بازدید از غرفه دانشگاه علوم پزشکی قم در جشنواره عمران سلامت، قم را یکی از بهترین دانشگاه های کشور دانست که خدمات خالصانه انجام می دهد.
وی افزود: وزیر بهداشت خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی قم را مایه خوشحالی و خرسندی عنوان کرد و برای مسئولان این دانشگاه آرزوی موفقیت نمود.
جشنواره یک روزه عمران سلامت روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف معرفی طرح های عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و تقدیر از دانشگاه های برتر در این زمینه، در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.
در این جشنواره آیت الله سید کاظم خوانساری خیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم از سوی رئیس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفت.
عملیات احداث بیمارستان خیریه 220 تختخوابی امیرالمومنین(ع) در سال 94 درمحوطه بیماستان شهید بهشتی قم آغاز شد و در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
این بیمارستان در فضای ساختمانی به مساحت 22 هزار متر مربع در حال احداث است که باند فرود بالگرد اورژانس نیز روی بام بیمارستان تعبیه شده تا خدمت رسانی به بیماران حادثه دیده با سهولت و سرعت انجام شود؛ بیمارستان امیرالمومنین(ع) دارای بخش هایی از جمله اطفال، جراحی زنان، داخلی، اعصاب و روان، اورولوژی، مغز و اعصاب و ارتوپدی است.

** تجلیل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز درجشنواره عمران سلامت به دلیل توسعه مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی از سوی وزیر بهداشت تجلیل شد.
در این تقدیرنامه، وزیر بهداشت از خدمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در اجرای طرح های عمرانی طرح تحول نظام سلامت قدردانی کرده و این طرح ها را زیر بنای حرکتی چشمگیر در نظام سلامت دانسته است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.