تولیت حضرت معصومه(س) خطاب به منتخبان پنجمین دوره شورای‌ شهر قم گفت: وارد مسائل حاشیه‌ای و سیاسی نشوید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم، افزود: حضور شما در شورای اسلامی شهر قم فرصتی مناسب برای خدمت است که باید به فرموده حضرت علی(ع) این فرصت‌ها غنیمت شمرده شود و باید به بهترین نحو خدمتگزاری را سرلوحه خود قرار بدهید.

وی ادامه داد: آرایی که مردم به شما منتخبان شورای شهر داده‌اند امانت‌های الهی است و باید مراقب این امانات الهی باشید. اعتماد مردم به اعضای منتخب شورای شهر پنجم، سرمایه و آبروی اعضاست و باید مواظب بود که این سرمایه و آبرو حفظ شود و هیچ چیزی برای یک مسئول بالاتر از این ها نیست.

امام جمعه موقت قم در ادامه با تاکید بر وجود سلایق و تفکرات مختلف در میان مردم قم، گفت: همه مردم قم در عین وجود سلایق و گرایش های مختلف سیاسی و اجتماعی، همگی در این مساله اتحاد دارند که شواری شهر باید به شهر خدمت کند.

وی با تاکید بر پرداختن اعضای شهر به امور لازم، گفت: تا زمانی که امور لازم و واجب در روی زمین مانده است سراغ کارهای دیگر که در چارچوب وظایف اعضا نیست، نروید و از مسائل حاشیه ای پرهیز کنید.

وی افزود: تعامل، همدلی و صمیمیت با همه دستگاه ها و نهادهای شهری برای اعضای شورای شهر امری ضروری است و به این مساله عقل، شرع و قانون اهتمام دارد و برای پیشرفت و خدمت به شهر، داشتن روحیه اتحاد و همدلی با دیگر دستگاه ها بسیار مهم است.

سعیدی اظهار داشت: سامان بخشی امور شهری تنها با انسجام و اتحاد مسئولان شهری واقع می شود و باید توجه داشت این اتحاد و همدلی دچار مشکل نشود. ترکیب اعضای شورای شهر پنجم جامع و دارای تخصص‌های مختلف است که آن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این اعضا با تخصص های مختلفی که دارند بتوانند در خدمتگزاری موفق شوند.

وی در ادامه با اشاره به روند انتخاب رئیس شورای شهر و شهردار قم، گفت: در انتخاب شهردار و رئیس شورا 2 نکته بسیار مهم ضروری است و باید توجه شود که اولا برای انتخاب شهردار و رئیس شورا زیر بار قبول سفارشات نروید و فشارهای بیرونی را در نظر نگیرید و ثانیا خودتان اولویت ها را در نظر بگیرید و ملاک و معیارها را بررسی نمایید و بر اساس آن شهردار و رئیس شورا را انتخاب کنید.

منتخب مردم قم در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم نیز در این دیدار گفت: منتخبان دوره پنجم دارای تخصص های مختلف، تجارب متعدد و متناسب با نیاز شهر قم هستند و تمام تلاششان در راستای خدمتگزاری به مردم است.

عبدالله جلالی افزود: شورای پنجم دارای ویژگی های خاصی نسبت به دوره های قبلی است به گونه ای که تعداد اعضا از 21 تن به 13 تن کاهش یافته و به این معناست که تشطط آرا کم خواهد شد و در عین حال انسجام و اتحاد بیشتر و همچنین تلاش و کار نیز مضاغف خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناخت کلی از وضعیت شهر، منابع و بودجه کلی و بررسی تعیین شاخص های انتخاب شهردار بر اساس فرآیند علمی از اهدافی است که این شورا به دقت تمام دنبال می کند که امیدواریم بتوانیم بر اساس شاخصه هایی که احصا شده به گزینه مناسبی برسیم.

وی اظهار داشت: شهردار قم باید ویژگی های خاص خودش را از لحاظ انطباق با شاخصه ها داشته باشد و انتخاب مناسب، عملکرد مناسب و خوب و رضایت مندی شهروندان از عملکرد شهردار امری بسیار مهم برای شورای شهر می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: پاسخ اعتماد مردم به این شورا با تلاش و کوشش، امانت داری و خدمت گزاری داده خواهد شد و امیدواریم با دعای مردم در این مسیر موفق باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.