به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سید حسن رضوی در حاشیه بازدید از روند ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم در گفت و گویی افزود: با وجود فراز و فرودی که روند احداث این موزه داشته است، با پیگیری، همدلی و همراهی مسئولان استان، طرح احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس قم فعال تر از گذشته شده و وضعیت به نسبت مطلوبی دارد.
وی با تاکید بر رفع بخش زیادی از مشکل مالی این طرح ادامه داد: نصب تاسیسات موزه انقلاب و دفاع مقدس قم در حال انجام است که امیدواریم اسکلت سازه آن تا پایان شهریور96 به اتمام برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اظهار داشت: مجموعه هایی مثل موزه دفاع مقدس، شناسنامه جنگ و به عبارتی شرح ایثارگری شهدا و رزمندگان اسلام و همچنین پشتیبانی مردم در پشت جبهه دفاع مستحکم ملت سرافراز ایران در برابر متجاوزان را به خوبی بازگو می نماید.
رضوی با اشاره به ضرورت معرفی برهه هایی از تاریخ میهن اسلامی همچون دهه 60 و ده ها سال نبرد در برابر استکبار جهانی به قشرهای مختلف جامعه به خصوص نسل جوان تصریح کرد: شهر قم علاوه بر اثرگذاری در مسیر پربرکت انقلاب، از جمله شهرهای ویژه ای است که با اقدام هایی منحصربه فرد نقش بسزایی در تاریخ و جغرافیای حماسه این مرزوبوم دارد.
وی با برشمردن ویژگی های برجسته قم در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: پرداخت هزینه سه روز جنگ، دارا بودن بزرگترین یگان نظامی متشکل از پنج استان، مشارکت مردمی در ساخت پادگان و وجود شمار فراوان فرماندهان شهید دلاور و خط شکن همچون سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین از جمله ویژگی های منحصر به فرد قم در دوران دفاع مقدس است.
باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب به استان آغاز شد.
در آذرماه سال 92 روند اجرایی این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شود. پس از آن با حمایت های خاص دفتر رهبر معظم انقلاب، همچنین استاندار وقت و نمایندگان مردم در مجلس اوایل سال 94 کار اجرایی پروژه دوبار آغاز شد.
در دی ماه 1394 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم از بهره برداری این باغ موزه در خردادماه امسال(96) خبر داده بود.
سردار بهمن کارگر ئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در اردیبهشت ماه پارسال(95) ابراز امیدواری کرده بود تا سال 96 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قم به بهره‌برداری برسد.
7404/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.