به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سه شنبه گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قم افزود: استان قم به عنوان محور توسعه گردشگری انتخاب شده است از این رو باید برنامه هایی را در اولویت قرار داد که نشاندهنده تاثیر گردشگری بر اقتصاد این استان باشد و هم سو با آن زیرساخت های گردشگری برای پذیرایی از گردشگران و ظرفیت اشتغال در قم ارتقا پیدا کند.
زهرا احمدی پور با اهتمام بر این که نباید خام فروشی سنگ در استان قم صورت بگیرد گفت: کارگاه های سنگ های زینتی و قیمتی در قم وجود دارد که باید از ظرفیت آنها بهره برد ضمن این که خوشه سنگ قم فعال است.
وی خاطرنشان کرد: محصولات استان را باید در سطح ملی و بین المللی معرفی و بازار فروش را در استان های دیگر فراهم کرد، در همین راستا سازمان میراث فرهنگی از برندسازی محصولات و صادرات در حوزه های مختلف استقبال می کند.
احمدی پور با بیان این که بهره برداری مناسب از دریاچه نمک قم با ارزیابی های زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: باید استخراج منابع از این دریاچه واقع بینانه و با نگرش به همه ابعاد پیگیری شود.

** رئیس سازمان برنامه و بودجه قم نیز دراین جلسه گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان و فعالیت بخش های صنعتی و گردشگری 40 هزار شغل در این استان ایجاد می شود.
سید حسن رضوی افزود: از نیمه دوم سال گذشته اقبال خوبی در حوزه سرمایه گذاری در سطح استان قم صورت گرفته است که این رونق در بخش صنعتی و گردشگری باعث ایجاد ظرفیت اشتغال و توسعه اقتصادی استان می شود.
وی افزود: بخش خصوصی در استان قم به خوبی فعالیت می کند به گونه ای که در چهارماهه امسال چهار برابر سال های گذشته زمین در شهرک های صنعتی قم واگذار شده است.

** دیدار اعضای هیات رئیس فوتبال قم با استاندار نیز از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود ، سید مهدی صادقی دراین دیدار ،ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای زیرساخت های ورزش قهرمانی در استان قم گفت: دولت باید ضمن تعیین چشم انداز مناسب در بحث واگذاری فعالیت های ورزشی به بخش خصوصی، بر اجرای دقیق این چشم انداز، نظارت جدی داشته باشد.

** استاندار قم همچنین هفته گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم گفت:
برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان نباید کوتاه مدت و فصلی باشد، بلکه باید این مسأله بسیار مهم را به صورت مستمر و در طول سال پیگیری کنیم.
وی بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و معنوی در برنامه های اوقات فراغت تأکید کرد و گفت: مجموعه های ورزشی که برای طرح اوقات فراغت در نظر گرفته شده بسیار کم است و باید اماکن و مراکز متعددی را برای استفاده جوانان در رشته های مختلف ورزشی در نظر بگیریم.
وی از عدم حضور مدیران دستگاههای اجرایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان انتقاد کرد و گفت: جوانان آینده سازان این کشور بوده و باید مورد حمایت و هدایت جدی قرار بگیرند تا توانمندی اداره امور را به دست بیاورند.

** مدیرکل ورزش وجوانان قم نیز دراین جلسه بیان اینکه اجرای طرح اوقات فراغت به ویژه در مناطق کمتربرخوردار و حاشیه ای شهر قم از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی در این مناطق، اماکن تفریحی و ورزشی را به صورت رایگان یا با تخفیف در اختیار قشر آسیب پذیر قرار دهیم.
حسن عابدی افزود: دراین راستا باید از همه امکانات و ظرفیت های دستگاههای اجرایی استفاده کنیم.وی با اشاره با شروع فصل تابستان و تعطیلات دانش آموزان، باید برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی خوب و مناسبی صورت بپذیرد.

** دادستان عمومی و انقلاب قم نیز هفته گذشته درگفت وگویی از تشدید نظارت بر عفاف و حجاب با هماهنگی و حضور عوامل بسیج و انتظامی در قم خبر داد.مهدی کاهه در گفت و گویی افزود: طرح گشت امنیت اخلاقی با محوریت حجاب و عفاف توسط تیم گشت ویژه دادستانی به همراه عوامل بسیج و انتظامی اجرایی شد. این طرح در مناطق مختلفی از جمله صفاییه، سالاریه و 45 متری صدوق به اجرا درآمد.

**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز هفته گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم گفت: به دلیل ضعف بسیار شدید در آمار و اطلاعات مربوط به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری فرهنگی استان،تدوین اطلس فرهنگی ضروری به نظر می رسد.
سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: با تدوین دانش نامه و اطلس فرهنگی استان می توانیم دورنما و چشم انداز فرهنگی قم را به درستی ترسیم کرده و بر اساس آمار و اطلاعات صحیح، برنامه ریزی و سیاست گذاری کنیم.

** استاندار قم نیز دراین جلسه از صاحب نظران و نهادهای علمی واجرایی استان خواست، به منظور تغییر فرهنگ عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی درجامعه فعال شوند و راهکار ارائه دهند.سیدمهدی صادقی افزود: برای تغییر و تعالی فرهنگ عمومی درراستای اقتصاد مقاومتی، باید پیوست های فرهنگی مرتبط در تمامی حوزه ها و در ابعاد گوناگون تدوین شده و با مشارکت همه نهادهای علمی و اجرایی، مدیران و مسئولان و صاحب نظران در جامعه اجرا شود.
استاندار قم با بیان این که شورای فرهنگ عمومی باید موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از اولویت های جامعه دنبال کند، اظهار داشت: هرچه در این راستا کار و تلاش کنیم، باز هم جای کار بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

**تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز دراین جلسه بر ضرورت مشارکت، همدلی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه های علمی و اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی درجامعه تاکید کرد و گفت: پیگیری منظم و مستمر برنامه ها و فعالیت ها در این رابطه بسیار مهم است. آیت الله سید محمد سعیدی تصریح کرد: اولویت بندی نیازهای فرهنگی استان قم در عرصه های گوناگون، باید با کار کارشناسی دقیق و با دقت نظر انجام شود تا از تمامی امکانات و ظرفیت ها به خوبی بهره مند شویم.

**برگزاری جلسه ستاد تسهیلات زائران وخدمات سفر نیز از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بود ، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم دراین زمینه اظهار داشت: شهر مقدس قم زائر محور است از این رو دستگاه ها وظیفه دارند تا در تمام ایام سال به خصوص در زمان تعطیلات آمادگی کامل را داشته باشند تا مسافران در این استان سردرگم نشوند و به بهترین وضع از آنان پذیرایی شود.
یونس عالی پور بااشاره به آغاز سفرهای تابستانی افزود: همه دستگاه ها با ارائه خدمات آماده میزبانی شایسته از زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) باشند
وی اظهار داشت: کمیته های یازده گانه این ستاد با همکاری دستگاه های خدمات رسان فعال هستند تا بتوانند خدماتی را که درشان زائران ایرانی و خارجی است ارائه کنند.

** اعلام خبر دستگیری 280 معتاد درطرح ضربتی پاکسازی محله های استان قم توسط معاون دادستان قم از دیگر رویدادهای خبری هفته گذشته قم بود.حجت الاسلام محمود طالبی در گفت و گویی افزود: طرح پاکسازی محله های استان از معتادان در روزهای 11و12و13 تیرماه جاری با هدف ارتقاء امنیت محله ها و با محوریت جمع آوری معتادان اجرا شد. در روز نخست 120 تن، در روز دوم 80 و در روز سوم 80 تن دستگیر شدند. معتادان دستگیر شده بر حسب سابقه و نوع مصرف، به زندان یا کمپ های اجباری معرفی شدند.

** سخنان رئیس شورای اسلامی شهر قم در جلسه هفته گذشته این شورا در خصوص بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز از دیگر خبرهای مهم قم بود،ولی الله بیاتی گفت: سرمایه گذاران در آغاز کار نباید هیچ مبلغی را به عنوان قیمت زمین و یا عوارض پرداخت نمایند. شهرداری در طرح های اقامتی که به طور مشارکت تجاری و هتل بنا می شوند، پول زمین را با ساخت تجاری تهاتر می کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران از تسهیلات ویژه برای سرمایه گزاران دراین بلوار خبر داد.
بلوار پیامبر اعظم(ص) بر اساس یک مسیر کاملا مستقیم به طول هفت کیلومتر از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران و عرض 300 متر اجرا شده که در چشم ‌انداز خود مسیری مدرن دارای گذرهای عابر پیاده شکیل، خطوط تراموا، مسیر عبور کندرو و تندروی خودرو و دوچرخه است که اطراف آن را ساختمان ‌هایی مدرن و در عین حال هماهنگ با اصول معماری اسلامی و با کاربری ‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی، تفریحی و تجاری درنظر گرفته شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.