به گزارش ایرنا، در این مراسم که حضرات آیات امینی، سبحانی، علوی گرگانی، مقتدایی، علوی بروجردی، حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی و علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تریب یافت، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به مقام علمی و فقهی آیت الله بروجردی، آن فقیه فرزانه را مرد صالح خدا توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان افزود: آن مرحوم همچون خورشیدی فروزان علاوه بر روشن کردن چراغ علوم گوناگون بویژه فقه، اصول و رجال موجب روشنایی دل ها و قلب های مومنان در اقصی نقاط جهان شد.
وی ادامه داد: طبق روایتی از امیرالمومنین امام علی(ع) در هر مجلسی که در آن نامی از مردان خدا به زبان آورده شود، خداوند درهای رحمت خود را برای همه حاضران می گشاید.
آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی از مراجع تقلید شیعه ایرانی در سده چهاردهم، در صفر سال 1254 در بروجرد به دنیا آمد. پدرش سید علی طباطبایی، از علمای شهر و مادرش سیده آغابیگم، دختر سید محمدعلی طباطبایی بود. نسب وی با 32 واسطه به امام حسن(ع) می ‌رسد.
وی 17 سال مدیر حوزه علمیه قم و 15 سال تنها مرجع تقلید شیعیان جهان بود؛ وی در 10 فروردین 1340 در 86 سالگی بر اثر بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.