به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر در فرمانداری قم با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی افزود: همه دستگاه ها با ارائه خدمات آماده میزبانی شایسته از زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) باشند
وی اظهار داشت: کمیته های یازده گانه این ستاد با همکاری دستگاه های خدمات رسان فعال هستند تا بتوانند خدماتی را که درشان زائران ایرانی و خارجی است ارائه کنند.
وی با اشاره به این که سیاستگذاری عالمانه و با حفظ قوانین دراستانداری قم صورت گرفته است گفت: وظایف دستگاه ها تعریف شده است و با همکاری نهادهای مربوطه از جمله شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ، پایگاه های راهنمایی زائران در سطح شهر به ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) فعال می شود.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ادامه داد: فضاسازی، زیباسازی شهری و تبلیغاتی برای راهنمایی و میزبانی از زائران باید بهتر از گذشته انجام شود ضمن این که شهرداری قم در سطح شهر روز به روز خدمات مناسبی را به مردم ارائه می کند.
وی بر نظارت از خدمات مجتمع های بین راهی تاکید کرد و گفت: قم محور مواصلاتی استان های دیگر است از این رو فعالیت و خدمات مختلف از جمله امدادخودرو ها نیاز به بازرسی دارد تا شکایت های مردمی کمتر شود همچنین مجتمع های بین راهی باید در ارائه خدمات رفاهی به ویژه خدمات فرهنگی از جمله تجهیز نمازخانه ها و بسته های فرهنگی الگو باشند.
وی بیان داشت: بازدید و کنترل از نمازخانه های مجتمع های بین راهی باید در دستور کار ستاد اقامه نماز و میراث فرهنگی قرار گیرد چرا که قم یک شهر فرهنگی است و زائران باید از فضای
معنوی و فرهنگی بهره مند شوند.
عالی پور خاطرنشان کرد: نه تنها دستگاه ها باید به وظایف خویش عمل نمایند بلکه باید متولیان با رفتار و اخلاق مناسب آنگونه که در شان و جایگاه شهر مقدس قم است از زائران میزبانی کنند.
وی به هر چه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های دهه کرامت از سوم تا 13 مردادماه در این استان تاکید کرد و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید در اجرای برنامه ها پیشگام باشد و در حوزه هایی که نیاز به همکاری دستگاه ها است با برگزاری جلسه دهه کرامت راهکارها را ارائه کند تا تصمیمات و هماهنگی ها با قوت بیشتر گرفته شود.
وی ادامه داد: همه دستگاه ها در اجرای بهتر برنامه های دهه کرامت باید با حرم بانوی آب و آیینه تعامل داشته باشند تا زمینه شرکت برای همه مردم در برنامه ها فراهم شود.
اول ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت ثامن الائمه شمس الشموس عالم آل محمد(ص)حضرت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که در این دهه جشن ها و آیین های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بر ساماندهی زائران عراقی تاکید کرد و گفت: حضور اتوبوس هایی با پلاک های عراقی در داخل شهر به حمل و نقل درون شهری و برون شهری صدمه می زند.
وی ابراز داشت: طرح ساماندهی زائران عراقی سه سال است که در استان اجرایی و سیاست گذاری هایی انجام شده است ولی تبصره های برخی از دستگاه ها باعث می شود نتوانیم این طرح را به صورت درست کنترل و مدیریت کنیم.
وی گفت: دستگاه ها وظایف خویش را با جدیت انجام دهند و کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات زائران باید نسبت به وظیفه ساماندهی عراقیان اقدام کرده و برنامه درستی ارائه کند تا در همان چارچوب عمل شود.
عالی پور با اشاره به وظیفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی قم گفت: این اداره کل باید به صورت ویژه ساماندهی زائران عراقی را از مبدا را پیگیری کند چرا که این مساله هر قدر دیرتر گره گشایی شود معظلی برای استان ایجاد می کند.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.