به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردارکاظم مجتبایی در دیدار با دادستان قم به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: تعهد این مجموعه ها نسبت به ماموریت های خود داشته و نیز پشتکار و تکیه مسئولان بر قانونی است که بر آن اعتقاد داشته و بدون وقفه در حال حرکت است.
وی افزود: قانون، راهنمای دستگاه های انتظامی و قضائی است، تا زمانی که ما به قانون تکیه داشته باشیم می توانیم با قدرت ماموریت های خود را پیش ببریم.
مجتبایی خاطرنشان کرد: پلیس قم در کنار دستگاه قضائی برای ایجاد امنیت فراگیر و پایدار حضور دارد و تلاش بر این است که دستورات مقام قضائی را به بهترین شکل و در سریع ترین زمان ممکن اجرا کند تا به نتیجه مطلوب که همان امنیت فراگیر در سطح استان است، نایل شویم.
وی دادستان قم را فردی قانون مدار و متعهد دانست که در کنار آن یک نگاه وسیع تری نسبت به استانداری برای پلیس و همه مسئولان امنیتی بخصوص مردم عزیز قم یک فرصت است که بایستی از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
مجتبایی ادامه داد: خرسندم در پایان یک ماه روزه داری با همدلی و تعهدی که بین مسئولان انتظامی و قضائی استان وجود دارد، نهایت امنیت و آرامش به بهترین شکل ممکن برای مردم قم رقم خورد.
وی در بخش دیگری از سخنان با تفکیک مقابله و پیشگیری از جرایم اظهار داشت: اقدامات مقابله ای با مجرمان باید حذف و بسترهای جرم با نگاه پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد.
فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: از حمایت های دادستان قم نسبت به پلیس استان، بویژه رده های تخصصی پلیس آگاهی ، امنیت عمومی و از همه مهم تر فرماندهی انتظامی شهرستان قم،صمیمانه تشکر می کنم.

**دادستان قم نیز دراین دیدار با گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی ، بسط قسط، عدل و داد در جامعه و امنیت موجود را مرهون تعامل دستگاه قضائی با پلیس دانست.
مهدی کاهه اظهار داشت: همان طوری که در همایش بسیار ارزنده سهم من در امنیت اشاره شد، ایجاد امنیت سهم یک دستگاه نیست و هر کسی به اندازه خود در برقراری امنیت سهیم است.
وی افزود: اعتقاد قلبی من بر این است که ایجاد امنیت، احساس آرامش و آسایشی که در بین مردم است،مرهون تعاملات متولیان نظم و امنیت با دستگاه قضائی و شجاعت و توانمندی پلیس است که بازوی موثر دستگاه قضائی است.
دادستان قم بیان داشت: جا دارد از تلاش های خالصانه نیروی انتظامی که شبانه روز با این عده و امکانات موجود و با کمبودهایی که دارند و علیرغم افزایش جرایم و تهدیدات،توانسته اند علاوه بر برقراری امنیت به نحو احسن،شاخصه های امنیت در استان را نیز ارتقاء دهند؛ تشکر شود.
کاهه تاکید کرد:هم افزایی ، همدلی و همیاری دستگاه قضائی و پلیس استان مطلوب و جای تشکر و قدردانی دارد و امیدوارم روز به روز حرکت رو به جلو داشته باشیم و آثار آن در جامعه مشهود و قابل احساس باشد.
هفتم تیرماه 1360 مصادف با شهادت آیت الله بهشتی نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است که بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید؛ به همین مناسبت هفته نخست تیرماه، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
/8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.