به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی تهامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: تا به امروز 18 تن زندانی که جرائم غیرعمد تا سقف 100 میلیون ریال بدهکاری داشتند آزاد شدند و 270 تن زندانی جرائم غیرعمد، 620 میلیارد ریال برای آزادی ازاین تعداد مورد نیاز است.
وی افزود: امسال در جشن گلریزان در استان قم سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط خیران جمع آوری شده است که این امر با همکاری ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان صورت گرفت ضمن این که در استان قم هر ساله جشن گلزیران برگزار نمی شود از این رو باید بر روی این امر برنامه ریزی صورت گیرد.
به گفته وی، با اقدامات پیشگیرانه که در استان صورت گرفته است جرائم کیفری از سال گذشته تاکنون 13 درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به برنامه ها در سه بخش زندان، زندانی و زندان بانی گفت: در بخش زندان برای بهبود وضع موجود از نظر مدیریتی ، اجرایی ، فیزیکی و اداری برنامه هایی در این حوزه ها پیش بینی و در حال اجرا است تا زندانیان بعد از آزادی بتوانند زندگی شرافتمندانه ای را با اشتغال مناسب داشته باشند.
مدیرکل زندان های قم ادامه داد: فعالیت های زندان درسه بخش امنیتی، حمایتی و تربیتی صورت می گیرد چراکه امنیت برای تربیت شعار مهم زندان است و باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه برای آنان اجرایی شود.
وی با بیان این که تسهیلات به زندانیان ارائه می شود، گفت: بعد از خروج از زندان مراقبت های بعد از خروج با ارائه وام به زندانیان در نظر گرفته می شود تا بتوانند زمینه خوداشتغالی را فراهم کنند.
وی بیان داشت: در همین راستا 156 درصد اشتغال زندانیان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در بند نسوان، کانون اصلاح و تربیت اشتغال صد درصدی برای افراد واجد شرایط به وجود آمده است.
وی با بیان این که زندانیان آموزش های ورزشی در زندان می بینند گفت: افرادی که دارای شرایط هستند می توانند آموزش لازم را ببینند و بعد به زندانیان ارائه می کنند در همین راستا 50 تن از زندانیان آموزش های ورزشی دیده اند و گواهی دریافت کرده اند از این رو می توانند آموزش ها را ارائه کنند.
تهامی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز آموزش های فرهنگی به زندانیان ارائه شد از این رو دارالقرآن با حضور بیش از 40 روحانی برنامه های وسیع و گسترده ای در رابطه با مسائل قرآنی و جلسه قرآنی در داخل اتاق ها و بندها وسطح مجتمع برگزار کرد.
وی بیان داشت: راه اندازی مدرسه تربیت در استان در سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده است تا عده ای از زندانیان واجد شرایط خدمات آموزشی دریافت کنند.
مدیرکل زندان های استان قم، برگزاری اقامه نماز جماعت در سه نوبت، شرکت در فعالیت های فرهنگی در سطح استان، برگزاری مسابقه ثانیه های انس ستاد اقامه نماز استان قم را از مهمترین برنامه های زندان برشمرد گفت: سازمان زندان های قم رتبه برتر کشوری در فعالیت های کانون مساجد و رتبه ششم در مسابقات هنری را کسب کرده است.
وی از مردم خواستار شد کمک های خویش را برای آزادی زندانیان به شماره حساب بانک ملی 0201231618009و شماره حساب 1822288724ملت و شماره حساب1530085593 بانک تجارت به نام ستاد دیه استان قم واریز کنند.
یکم تا هفتم تیرماه جهت ارج نهادن به مقام والای قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر بهشتی به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.