به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر پنجشنبه در ادامه تفسیر سوره احزاب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: همان گونه که حضرت امام(ره) نیز فرمودند یهود غیر از صهیونیسم است.
وی با بیان این که یهودیان پیرو حضرت موسی هستند و آن حضرت نیز ظلم ستیز بوده و به کسی طلم نمی کرد افزود: حضرت موسی یک پیامبر انقلابی و پیرو مستضعفان بود که می خواست مردم را از ظلم نجات دهد و نباید کسی جریان اسرائیل و صهیونیسم را با یهودیت گره بزند.
وی ادامه داد: یهودی ها قبل از حضرت عیسی نیز بودند الان چند هزار سال در کره زمین زندگی می کنند و امروز نیز در ایران، اروپا، روسیه و کشورهای مختلف سکونت دارند و حتی خود آنها هم جریان صهیونیسم را قبول ندارند.
استاد حوزه علمیه قم با یادآوری این که کشوری تحت عنوان اسرائیل در سال 1948 تاسیس شد، افزود: خیلی پیش تر از آن بنیامین زئب تئودورهرتسل روزنام ه‌نگار، فعال سیاسی و نویسنده یهودی ‌الاصل اتریشی تفکر صهیونیسم را مطرح کرده بود.
رفیعی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها هر فرد یهودی را یک صهیونیست می دانند، اما این فکر غلطی است، چراکه صهیونیسم خوی تجاوز گری، تعدی گری، نژاد پرستی، خیانت و کشور گشایی دارد، در حالی که یهودیت یک دین، و موسی بن عمران مورد احترام مسلمانان است.
وی همچنین با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب و دولتمردان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس افزود: جلوگیری از پیشروی رژیم صهیونیستی و دلگرم کردن زندانیان و مبارزان فلسطینی از مهمترین فواید و نتایج این مراسم با شکوه است، چون امروز با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نمی شود اخبار را در نطفه خفه کرد.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان حضرت امام (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.