به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان استانداری قم، افزود: عده ای راهپیمایی روز قدس را فرصتی برای رسیدن به منافع شخصی و برخوردارهای سیاسی می دانند، درحالی که این برخلاف روش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به این که راهپیمایی روز قدس مساله ای تاثیرگذار در جهان اسلام است، ادامه داد: استفاده سیاسی و جناحی از راهپیمایی روز قدس به صلاح نظام و کشور نیست چرا که این روز متعلق به همه مردم و نماد وحدت در برابر دشمنان است.
وی افزود: همه مسئولان باید مراقب باشند تا فرصت انجام اقدامات تفرقه انگیز در اختیار عده ای قرار نگیرد و فضای راهپیمایی روز قدس وحدت آفرین و دشمن شکن باشد.

** حفظ حرمت معترضان به نتیجه انتخابات شورای شهر در قم
استاندار قم با ابراز تشکر از مجریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان قم در کوتاه ترین زمان آماده و نتایج آن به وزارت کشور اعلام شد، اما در موضوع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان و حجم بالای کار، اعتراض هایی نسبت به نتیجه انتخابات گزارش شد که در همان مراحل اولیه پاسخ لازم و قانون توسط نهادهای مسئول به این اعتراض ها داده شد.
وی با اشاره به حفظ حرمت معترضان به نتیجه انتخابات در قم و بازشماری آرا به درخواست آنان، بیان کرد: مسئولان استان قم در ادامه به دلیل آن که می خواستند حسن نیت خود را در انتخابات به اثبات برسانند، آرا موجود در 10 درصد صندوق ها را با همکاری دستگاه های نظارتی بازشماری کردند که در نتیجه آن مشخص شد تفاوت ها بسیارجزئی است و هیچ تاثیری در نتایج انتخابات ندارد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار شد و مردم قم در این انتخابات با مشارکت 78 درصدی، حضور پرشوری را از خود به نمایش گذاشتند.

** تغییر مدیرانی که به فکر راه انداختن کار مردم نیستند
صادقی با اشاره به این که در انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی تجدید نظر می کنیم، گفت: نباید در استان قم مدیری بر سرکار باشد که موجب نارضایتی مردم را فراهم می آورد.
وی افزود: براساس سیاست های منشور حقوق شهروندی، مدیران دستگاه های اجرایی استان را براساس شایسته سالاری و نحوه ارائه خدمت به مردم انتخاب خواهیم کرد.
استاندار قم گفت: بررسی و نظارت های خود را بر نحوه عملکرد مدیران و افراد شاغل در دستگاه های اجرایی تشدید خواهیم کرد و هر جا لازم باشد تصمیم برای عزل مسئولان ناکارآمد و استفاده از افراد شایسته، در دستور کار است.
وی با بیان این که تعداد مدیران و کارمندان شرافت مند در دستگاه های اجرایی بسیار زیاد است، ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که در زندگی کارمندان دولت وجود دارد، آنان به فکر راه انداختن کار مردم و حل مشکل مراجعان هستند و این نقطه قوت نظام اداری کشور است.
صادقی در ادامه به تغییر زمان کاری دستگاه ها و ادارات استان قم اشاره کرد و افزود: امید است با انجام این دستورالعمل از ابتدای تیرماه سال جاری تا پانزدهم شهریور ماه، شاهد کاهش استفاده از منابع انرژی به خصوص برق و افزایش بهره وری از ظرفیت ها در سطح استان باشیم.
وی بیان کرد: کارمندان دستگاه های اجرایی و آحاد مردم باید توجه لازم را در زمینه مصرف انرژی داشته باشند و از استفاده های غیر ضروری پرهیز کنند تا از کمبود برق در فصل گرم سال جلوگیری به عمل آید.
استاندار قم همچنین به اقتدار ایران اسلامی در برابر گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی در برابر مسائل امنیتی با کسی تعارف ندارد و همراهی مردم با نهادهای انتظامی و امنیتی اجازه هیچ گونه تحرکی را به دشمنان نخواهد داد.
در این جلسه مفاد مهم آیین نامه حقوق شهروندانی ابلاغی توسط ریاست جمهوری برای اجرا در سطح استان قم قرائت و قرار شد کارگروهی تخصصی به منظور نظارت بر حسن اجرای آن در استانداری قم تشکیل شود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.