به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بدنبال افزایش مصرف گاز در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در فاز یک و 2 این منطقه و جلوگیری از افت فشار و تغذیه ایستگاه های تقلیل فشار (تی بی اس) 2 و 3این اقدام صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه شبکه گازرسانی داخلی فاز یک و 2 منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای 530 هکتار مساحت است ادامه داد: این خطوط از سه ایستگاه تقلیل فشار(TBS) بوده که ایستگاه تی بی اس 1 دارای ظرفیت 20 هزار متر مکعب و ایستگاه های تی بی اس 2 و 3 هر کدام با ظرفیت 10 هزار متر مکعب از خط 60 پوندی تغذیه می شوند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم افزود: در سال های اخیر به دلیل افزایش مصرف و استقبال سرمایه گذاران از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، عملیات لوله گذاری احداث شبکه جدید 250 پوندی آغاز شده که این خط مانع از افت فشار گاز در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می شود.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.