به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم تصریح کرد: آمریکا بداند که ملت ایران با ایمان و شجاعت و با دست خالی آنها را از این کشور بیرون کرده است.
وی با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ملت ایران در کنگره آمریکا، گفت: آمریکایی ها صرفا به منافع خود می اندیشند و چنین رویکردی را نه فقط در برابر ایران حتی با همپیمانان خود نیز داشته و اگر بر اثر تهدید، تحریم و ترور راه به جایی نبرند، به اجبار تن به مذاکره می دهند و در حین مذاکره هم خوی استکباری خود را حفظ می کنند.
سعیدی با بیان اینکه اساسا مذاکره برد ـ برد با فرهنگ آمریکایی ها همخوانی ندارد و آنها صرفا با انقلاب مشکل داشته و به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور صریح قرآن کریم ما باید با ایمان و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کرده و آنچه در توان داریم را برای ترساندن دشمنان به کار بگیریم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و ارزشی است و رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه اصالت انقلاب را داشته اند تا خدشه دار نشود، گفت: ایشان با به کار بردن برخی واژه های نظامی در عرصه فرهنگ این مفهوم را می رسانند که امروز دشمنان با همه توان در جبهه فرهنگی علیه نظام حضور یافته اند.
وی با اشاره به بدعهدی آمریکایی ها در مساله برجام و ایجاد ناتوی عربی علیه نظام اسلامی و حمله تروریستی تهران، از نقشه های شوم دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش در ایران اسلامی خبر داد و گفت: اگر بنابر دلایلی قرارگاه و افسران جنگ نتوانند به وظیفه خود عمل کنند، به نیروها اجازه «آتش به اختیار» داده می شود.
سعیدی با بیان این که ایران اسلامی با فرهنگ اصیل خود هرگز نیازی به نسخه پیچی یونسکو ندارد، زیرا اهداف و ارزش های آنها هیچ سنخیتی با اسلام و انقلاب ندارد، تصریح کرد: وجود نظارت عمومی برای جلوگیری از هجوم فرهنگی دشمنان امری ضروری است و این حکم جدیدی نیست و مساله امر به معروف و نهی از منکر همیشگی است.
وی با بیان این که اسلام در برخورد با تخلف ها و انحراف ها عملکردی قاطع و به دور از تعارف دارد، اظهار داشت: در نظام اسلامی خویشاوندسالاری و مسامحه با تخلف ها جایی ندارد و این رفتاری است که در سیره امیرالمومنین حضرت علی(ع) قابل مشاهده است.
وی با اشاره به قانون محوری، انتقادپذیری و شایسته سالاری به عنوان اصول حاکم بر سیاست حضرت علی(ع)، خاطرنشان کرد: امروز ریاست طلبان و خویشاوندسالاران باید عدالت و قاطعیت ایشان را الگوی خویش قرار داده و نباید با استفاده ابزاری از جاهلان دست به اقدام هایی بزنند.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به پیشروی نیروهای نظامی و مردمی سوریه و عراق گفت: آخرین نفس های داعش در حال خفه شدن است و ما همواره برای پیروزی ملت های مسلمان در برابر مستکبران غربی و ایادی آنها دعا می کنیم.
سعیدی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، گفت: ملت بزرگ ایران با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی یوم الله قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و زمینه نابودی اسراییل غاصب را فراهم می آورند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.