احمد عطارنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه گزارشی از اقدام های آموزشی این اداره کل در خصوص مهارت های فنی و حرفه ای به بانوان افزود: این آموزش های در رشته های مختلف فنی و حرفه ای ویژه بانوان ارائه شده است.
وی ادامه داد: در سال 93، 12 هزار و 140 بانوی قمی در سه مرکز ویژه بانوان،2 مرکز 2 منظوره و در بخش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با 212 حرفه آموزشی، 2 میلیون و 421 هزار و 436 نفر ساعت آموزش را طی کردند.
وی ادامه داد: این آموزش ها در رشته هایی نظیر کیف دوزی، کاربر گیاهان دارویی، قالی باف تابلویی، روباندوز، توسعه دهنده WEBباPHP، تکنسین عمومی شبکه های کامپیوتری، گوهرتراش، مدیر سرویس دهنده های مایکروسافت، سرمه دوزسنتی، ICDL یک و 2 و سایر رشته های تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم با اشاره به این که در سال 1394، چهار هزار و 719 تن بانوی قمی در بخش دولتی آموزش ها را کسب کردند گفت: همچنین هفت هزار و 52 تن در آموزشگاه های آزاد در قالب 2 میلیون و 296 هزار و 259 نفر ساعت در یک هزار و 452 دوره و 210 حرفه آموزش ها را فراگرفتند.
وی ادامه داد: در سال 1395، چهارهزار و 676 تن بانوی قمی در بخش دولتی و شش هزار و 826 بانو در آموزشگاه های آزاد در قالب 2 میلیون و 490 هزار و 282 نفر ساعت در یک هزار و 445 دوره، 230 حرفه را آموزش دیدند.
عطارنیا بیان داشت: از ابتدای سال 96 تاکنون یک هزار و 45 بانوی قمی در بخش دولتی و یک هزار و 127 تن در آموزشگاه های آزاد در قالب 426 هزار و 127 نفر ساعت در 274 دوره، 95 حرفه آموزشی را گذراندند.
وی با اشاره به آموزش به زنان روستایی در قم طی دولت یازدهم گذشته اظهار داشت: 99 هزار و 512 نفر ساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است که در آن 786 تن از زنان روستایی در رشته های امور اداری، صنایع دستی(بافت)، طراحی، دوخت و کشاورزی(امور باغی و زراعی) موفق به اخذ گواهینامه شده اند.
عطارنیا اضافه کرد: همچنین 145 تن از زنان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی – طلا و جواهر سازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت طی سال گذشته در ندامتگاه های استان قم آموزش ها را فرا گرفته اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم کسب مهارت و شرکت در دوره‌ های آموزشی را بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه دانست و گفت: مهارت‌ آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می ‌تواند میزان تولید را افزایش دهد.
وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت های آنان، تامین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است، چراکه آموزش ها به دختران روستایی باعث می شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.