به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی یکشنبه شب در حاشیه همایش ترجمه قرآن و تجلیل از فعالان و موسسه های قرآنی در سالن اجتماعات مجتمع ناشران، با بیان این که بیمه فعالان قرآنی به صورت جدی در حال پیگری است، بیان کرد: 120 موسسه قرآنی در استان قم وجود دارد که 73 موسسه فعال و فعالیت برخی از این موسسه ها، فرا استانی و حتی بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: سعی شد با برگزاری این همایش و دعوت از استادان، نگاه ها را به سمت بحث ترجمه قرآن کریم معطوف کنیم و از این بستر بتوانیم نگاه های بهتری در این عرصه داشته باشیم.
حسینی با بیان این که شرکت کنندگان در این همایش کسانی بودند که در ترجمه قرآن به زبان های گوناگون کار کرده اند، ابراز امیدواری کرد که این تلاش جمعی موجب شود که نگاه ویژه ای به ترجمه قرآن کریم به زبان های مختلف دنیا صورت بگیرد.
وی ابراز کرد: در این همایش از افراد، ناشران و موسسه های فعال استان قم تجلیل شد و امیدواریم که این روند رو به رشد در زمینه فعالیت های قرآنی در استان قم هم چنان ادامه یابد و در آینده شاهد برگزاری برنامه های متنوع و بهتری در این رابطه داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما این است که خروجی این برنامه ها ترویج فرهنگ قرآنی و تبیین آن در جامعه باشد.
حسینی کاشانی ادامه داد: در بخش ترجمه قرآن، اقدام های خوبی انجام شده است، اما در زمینه ترجمه قرآن کریم از قم و فعالان این عرصه در استان انتظار بیشتری می رود و از کسانی که در این امر فعالیت می کنند، تقدیر و سپاسگزاری می نماییم.
در پایان این همایش در بخش نخست از چهره های جریان ساز قرآنی از جمله حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و در بخش دوم از موسسه های فعال قرآنی استان قم تجلیل شد، هم چنین از بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر قم که قرآن کریم را به خط بریل برای نابینایان (روشندلان) منتشر کرده اند، تقدیر به عمل آمد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سال 1324 در کاشان به دنیا آمد، وی در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه شد و در حوزه های علمیه کاشان، قم، مشهد و نجف تحصیل کرد، وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه «درس هایی از قرآن» را در تلویزیون به صورت مستمر و نیز برنامه «آینه وحی» را در رادیو اجرا می کند و از فعالان قرآنی کشور است که در این زمینه نیز تالیفاتی دارد.
این همایش یکی از برنامه های جانبی پنجمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت قم است، نمایشگاه مذکور تا 22 خرداد ماه جاری از ساعت 21:30 تا 2 بامداد در 2 مکان شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران و مجتمع ناشران پذیرای علاقه مندان است.
این همایش با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم،‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم،‌ مجتمع ناشران، شرکت تعاونی ناشران قم و موسسه فرهنگی ترجمان وحی برگزار شد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.