به گزارش ایرنا، سید احمد حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت قم در مجتمع فرهنگی ولایت این استان، اظهار داشت: تمسک به الگوهای ارایه شده در دوران دفاع مقدس کاراترین شیوه برای فائق آمدن بر چالش ها و موانع پیش روی نظام اسلامی و کشور است.
وی با اشاره به اینکه حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه همواره از مهمترین مطالبه های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود: با توجه به حضور اقشار، گروه ها و طیف های مختلف جامعه در جبهه های هشت سال جنگ تحمیلی، وحدت و انسجام عمومی آحاد ملت در آن دوران واقعیت و نمود عینی پیدا کرده و امروز به صورت یک تجربه ارزشمند در اختیار ما قرار دارد.
وی همچنین در ادامه تقویت دوستی و صمیمیت میان یادگاران دوران دفاع مقدس و همچنین عمل نمودن به توصیه ها و سفارش های موکد امام راحل و رهبر انقلاب در تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس را از جمله اهداف برپایی این مراسم ذکر کرد، و افزود: هر واقعه مهمی که در تاریخ کشور سرنوشت ساز است، به طور حتم در معرض فراموشی و تهدید قرار دارد، از این رو تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس گامی کوچک برای یادآوری آن حماسه بزرگ است.
وی همچنین مهمترین هدف از تجلیل پیشکسوتان را تحقق نهضت خاطره گویی و همچنین گردآوری آثار دوران حماسه و ایثار توصیف کرد، و افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، خاطره های دوران دفاع مقدس یک ثروت ملی است، و انتقال آن به نسل فعلی به عنوان حلقه وصل با نسل آینده و آیندگان نوعی صدقه و انفاق به شمار می رود.
حسینی همچنین با بیان اینکه تحقق این امر بیش از هر چیز نیازمند خواستگاهی تحت عنوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، تا با زبان هنر، علم و رسانه برای عموم مردم تبیین شود، افزود: احداث این موزه در سفر سال 89 در دستور کار قرار گرفت، و به لطف الهی و حمایت های دفتر رهبر معظم انقلاب ه و همکاری مسئولان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
ساخت موزه دفاع مقدس در قم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، عملیات اجرایی احداث این موزه شهریور ماه 91 آغاز شد.
در این مراسم که استاندار، فرماندار و همچنین نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، از 18 عنوان کتاب در سه موضوع کودک، مدیریت جهادی و خاطره های دفاع مقدس که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چاپ و منتشر شده رونمایی شد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.