به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم در سال جاری، افزود: باید با مطالعات و بررسی تجربه سایر استان ها بتوانیم برای اقتصاد مقاومتی به ویژه در شعار امسال که تولید و اشتغال است، مدل و الگویی مناسب طراحی کنیم.
وی اضافه کرد: به طور حتم با همه ظرفیت هایی که در استان قم وجود دارد خواهیم توانست در اقتصاد مقاومتی که محوریت آن گردشگری و خدمات است، رشد چشمگیری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در همین راستا باید توسعه اقتصاد خرد و معیشتی را به عنوان اقدامی که می تواند مشکلات معیشت مردم به خصوص قشرهای کم درآمد را برطرف نماید، در دستور کار باشد.
وی با بیان این که رقم 55 درصدی درآمد قم از حوزه گردشگری ظرفیت بالایی است، گفت: به طور حتما با حفظ آن و شناخت ظرفیت های جدید این رقم افزایش می یابد.
صادقی تاکید کرد: به طور قطع با حفظ ظرفیت های گردشگری موجود استان قم و شناخت ظرفیت های جدید، درآمد و اشتغال زایی از این محل افزایش می یابد.
وی بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده و این مساله می تواند به نوعی مدلی برای توانمندسازی قشرهای ضعیف جامعه باشد.
وی ادامه داد: حمایت هایی باید در این زمینه صورت گیرد تا بتواند اقتصاد معیشتی را تقویت و از وضعیت کنونی خارج کند.
صادقی با بیان این که توسعه موزه و بنای تاریخی تیمچه بازار قم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این 2 طرح جایگاه ویژه ای در توسعه گردشگری استان دارد و می تواند در حفظ تاریخ قم موثر باشد که باید با حمایت و تخصیص اعتبار، اقدام های مناسبی در این راستا صورت گیرد.
تیمچه بزرگ بازار قم بزرگترین سقف ضربتی ایران به شمار می آید که این بنای تاریخی در سمت شمال راسته بازار نو، از آثار ارزشمند هنر معماری دوران اسلامی ایران است که توسط هنرمند برجسته عصر ناصری، استاد حسن قمی مشهور به معمارباشی در سال 1301 هـجری قمری طراحی و اجرا شد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با ارائه کار جدی و عملی در این خصوص شاهد تحولی در اقتصاد مقاومتی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال گفت: میزان مشارکت مردم قم در انتخابات سرنوشت ساز و مهم دوزادهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 78.3 درصد بود که نسبت به دوره قبل پنج درصد افزایش داشت.
استاندار قم افزود: این مساله نشان از درک و آگاهی مردم دارد و امیدواریم همچنان که بزرگان و دلسوزان کشور هم تکیه و تاکید دارند بتوانیم از همه انرژی و توان خود برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم.
سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان قم در سال جاری با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این سازمان و مدیران استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.