به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت 160 هزار بانوی طلبه از حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
وی افزود: هر روز یک جلسه قرآن توسط بانوان و مبلغان همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود ضمن این که در طول سال نیز هفته ای یک بار این جلسه استمرار خواهد داشت.
وی با بیان این که در سال گذشته 40 هزار جلسه قرآنی از سوی بانوان طلبه در سراسر کشور برگزار شد ابراز امیدواری کرد: امسال با اجرای این طرح بتوانیم 60 هزار محفل قرآنی برگزار کنیم تا زنان و دختران از این جلسه ها برای توسعه فرهنگ دینی استفاده کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برگزاری جلسه های قرآنی بر اساس سطوح حوزه های علمیه است تا در کنار روخوانی و تجوید قرآنی، مفاهیم تخصصی، تفاسیر و درس های قرآنی نیز برپا شود.
وی خاطرنشان کرد: برای مکان های برگزاری این جلسه های قرآنی برنامه هایی پیش بینی شده است تا خواهران در مساجد، بقاع متبرکه امامزادگان، حسینه ها و منازل این طرح عظیم قرآنی را برگزار کنند.
اسکندری با تاکید بر این که باید ارتباط و پیوندی بین محافل قرآنی در خانه و مراکز مذهبی ایجاد شود گفت: با اجرای این طرح، برگزاری جلسه های قرآنی خانگی تاثیرگذاری بسیاری بر روی تک تک افراد می گذارد و تربیت دینی را در زندگی ارتقا می بخشد.
به گفته وی، محتوای این طرح قرآنی با عنوان درس هایی از قرآن، مفاهیم قرآنی و کتاب ره توشه در سایت این مرکز به آدرس www.whc.ir بارگذاری شده است تا در اختیار خواهران طلبه قرار گیرد.
وی با بیان این که زنان و دختران نقش تربیتی مهمی در جامعه ایفا می کنند گفت: اگر بانوان با قرآن و اهل بیت(ع) انس بگیرند نه تنها خودشان به سعادت می رسند بلکه تاثیر فراوانی بر روی جامعه دینی آینده کشور دارند، چراکه مردان در دامن زنان تربیت می شوند و ثمره آن را در جامعه خواهیم دید.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.