حمیدرضا غلامحسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بازرسی ها با اولویت مراکز تهیه شیرینی و غذاهای سنتی از جمله زولبیا، بامیه، آش و حلیم صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت ویژه روی تهیه و عرضه یخ، دخانیات و سرویس های بهداشتی حسینیه ها و مساجد نظارت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن بازرسان بهداشت محیط به دستگاه هایی از جمله دستگاه تست پراکسید روغن(بررسی کیفیت روغن در مکان و شوری سنج) کیفیت بازرسی ها افزایش یافته است.
غلامحسینی با بیان این که استفاده از رنگ های غیرمجاز و تهیه غذا در شرایط غیربهداشتی بیشترین تخلف واحدهای صنفی است، به شهروندان توصیه کرد: مواد غذایی از جمله زولبیا، بامیه، آش و حلیم را از مراکز معتبر و بهداشتی خریداری کنند.
وی با بیان این که بهترین ناظر مسائل بهداشتی، خود مردم هستند، گفت: سامانه 190 به صورت سراسری در کل کشور فعال است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی می توانند موضوع را با این سامانه در میان بگذارند.
وی ادامه داد: این بازرسی ها از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه در قالب پنج تیم از ساعت 8 تا 14 و 18 تا 00:30 بامداد انجام می شود.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.