به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به محدودیت ترافیک در هسته مرکزی قم و ضرورتی که برای کاهش عبور و مرور وسایل نقلیه وجود دارد، شهرداری قم به منظور ایجاد پارکینگ در مکان مذکور درصدد انعقاد قرارداد با بخش خصوصی است.
مصطفی سعادت طلب، کل مساحت زمین در نظر گرفته شده برای این طرح را چهار هزار و 480 متر مربع ذکر کرد و افزود: حدود سه هزار متر مربع آن به ساخت پارکینگ اختصاص پیدا می کند که رقمی بالغ بر 115 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
وی با تاکید بر این که ساخت این تعداد پارکینگ تاثیر آنچنانی بر آمد و شد بیش از حد خودرو در محدوده مرکزی شهر ندارد، افزود: کل مدت این قرارداد 54 ماه می باشد که حدود 18 ماه آن مربوط به اجرای این تعداد پارکینگ است و پس از آن نیز سرمایه گذار مربوطه با توجه به ارزش افزوده ای که از محل مدیریت پارکینگ های ساخته شده بدست می آورد، باید متناسب با این پارکینگ ها، نسبت به احداث تعدادی واحدی تجاری در 1500 متر مربع باقی مانده از این زمین اقدام نماید.
برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، احداث این تعداد پارکینگ در مرکز شهر قم را مغایر با سیاست های شهرداری در خصوص جلوگیری از گسیل شهروندان و وسایل نقلیه به هسته مرکزی شهر عنوان کردند، ولی در نهایت این لایحه به اتفاق آراء به تصویب رسید.
همچنین اخذ مجوز نظارت بر خطوط تاکسیرانی و کاهش تعرفه بهای خدمات تاکسی های خطوط، با تشخیص و تصویب هیات مدیره این سازمان از دیگر لوایح بررسی شده در این جلسه بود، که سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در تبیین این لایحه خاطرنشان کرد: با توجه به واجد شرایط نبودن برخی از شرکت های حمل و نقل متعلق به بخش خصوصی و کسب نکردن امتیاز لازم برای قرار گرفتن در رتبه بندی مد نظر شهرداری و در نتیجه کنار گذاشته شدن آنها، کلیه تاکسی هایی که تحت نظر این شرکت ها فعالیت می کنند، برای تعیین تکلیف باید به مدت سه ماه زیر نظر سازمان تاکسیرانی شهرداری اداره شوند.
عباس ذاکریان یادآور شد: شهرداری قم در تاریخ هفتم اسفند ماه 95 به منظور برداشته شدن این سه ماه و افزایش مدت زمان اداره و مدیریت این تاکسی ها توسط تاکسیرانی و همچنین تخفیف 50 درصدی بهای ارایه خدمات به این خودروها، لایحه ای را به شورا ارسال نمود، ولی مسکوت ماند، اما شهرداری بار دیگر آن را به شورا ارایه داده است.
این لایحه با کسب آرای لازم جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارجاع داده شد.
اخذ مجوز اعمال مساعدت به سرمایه گذاران بخش هتل و مهمانپذیرها نیز دیگر لایحه تصویب شده در این جلسه بود، که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم افزود: یک باب هتل چهار ستاره در جنب پل نیروگاه در حال احداث است، که هم اکنون با توجه به قرار داشتن در مراحل پایانی اجرای طرح در حال بهره برداری است، ولی به دلیل تخلف های صورت گرفته در نحوه ساخت و ساز آن، از سوی کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها به مبلغ یک میلیارد و 370 میلیون ریال جریمه شده و علاوه بر این مبلغ باید سه میلیارد و 200 میلیون ریال نیز عوارض پرداخت کند.
حجت الاسلام سید محمد آتش زر افزود: شهرداری در راستای حمایت از امر سرمایه گذاری در بخش ساخت هتل و مهمانپذیر با ارسال لایحه ای به شورا خواستار تخفیف صد درصدی جریمه و همچنین کاهش 50 درصدی عوارض و تقسیط مابقی آن به مدت 2 سال شده است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.