به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با بیان این که انتخابات، یک جشن بزرگ ملی و فصل مهم در تعیین سرنوشت کشور است، اظهار داشت: دوره تبلیغات نکات مثبت و شیرینی از جمله آزادی، امنیت، نظم و آگاهی مردم را به دنبال داشت، اما شاهد عبور از خط قرمزهایی هم بودیم که شایسته نبود.
وی با بیان این که همه افرادی که شرایط حضور در انتخابات را دارند، وظیفه شرعی، ملی و قانونی است که در انتخابات حضور گسترده داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم کاندیدای اصلح را شناخته و انتخاب کنیم زیرا آینده ایران اسلامی در گرو این حضور پرشور و برگزیدن کاندیدای اصلح بر اساس معیارهای دینی و انقلابی است.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: پس از برگزاری انتخابات، همه مردم، مسئولان و کاندیداها باید افراد منتخب در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را کمک کنند تا با مشارکت همگانی مشکلات کشور برطرف شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
56 میلیون و 410 هزارو 234 تن واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق بریزند.
وی همچنین با اشاره به موضوع سند 2030 ، بر ضرورت توجه و ارائه شفاف اشکال هایی که در محتوا و فرآیند این سند بوده تاکید کرد و گفت: در پذیرش اسناد بین المللی باید توجه داشته باشیم تا گرفتار فرهنگ غربی نشویم و بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب، نظام آموزشی و تعلیم و تربیت کشور را بر اساس سند تحول و گفتمان انقلاب اسلامی استوار کنیم.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کشورمان در مصرف انرژی جایگاه بسیار نامناسبی دارد و همه مردم و مسئولان باید نسبت به بهره وری انرژی در کشور توجه داشته باشند و الگوی مصرف انرژی را رعایت کنند.
وی از پایین بودن نرخ رشد جمعیت در کشورمان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: در سال های آینده روند رشد جمعیت در کشور نرخ منفی و کاهشی خواهد بود، در حالی که جمعیت از ارکان اصلی کشور است و خانواده ها باید با فاصله گرفتن از تک فرزندی به این مساله مهم توجه داشته باشند.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر؛ ایثار و مقاومت و فداکاری را رمز عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی دانست و گفت: مهمترین عامل در تعالی و پیشرفت کشور در همه حوزه ها، ایثار و مقاومت است و اگر جامعه از این روح بلند خالی شود، بنیان رشد و توسعه خود را از دست داده است.
8146 / 6133/
خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.