به گزارش ایرنا، محمد علی فیاضی عصر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ مدیران و فعالان گردشگری استان قم در سالن همایش سینما ونوس قم افزود: دردولت تدبیر و امید اقدام های خوبی در حوزه صنعت گردشگری بخصوص ایجاد اقامتگاه های بوم گردی صورت گرفت که زمینه حضور گردشگران خارجی و افزایش اشتغال را فراهم ساخت.
وی افزود: با حضور گردشگران خارجی درکشورمان نه تنها اشتغالزایی صورت می گیرد بلکه باعث توزیع ثروت در مناطق مختلف کشور و درآمدزایی و توسعه اقتصادی می شود.
وی با اشاره به ایجاد 500 اقامتگاه بوم گردی در دولت یازدهم گفت: این اقامتگاه ها در استان های مختلف برای معرفی غذاهای محلی و فرهنگ‌ های بومی و آیین های سنتی شده است که مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.
مدیرکل دفترهمکاری و توافق های ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همچنین هتل ‌های کپری بر اساس شرایط آب و هوایی در برخی از استان‌ ها احداث شده که نشانگر توسعه صنعت گردشگری در ابعاد مختلف است.
وی با بیان این که استان قم ظرفیت خوبی برای اقامتگاه بوم گردی دارد گفت: این استان با شرایط اقلیمی کویری و بیابانی و راه اندازی این اقامتگاه می تواند توجه گردشگران خارجی و داخلی را به خویش جلب کند.
وی بیان داشت: گردشگری در قم زیارتی است که باید از ظرفیت ورود گردشگران به این استان بهره برد و ضمن ایجاد اشتغال در توسعه صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه استان استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی کشورمان بیکاری است که صنعت گردشگری می تواند با ایجاد اشتغال در حوزه خدماتی در کاهش آمار بیکاری نقش مهمی ایفا کند.
فیاضی با تاکید بر راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و هتل های کپری در این استان گفت: با بازسازی خانه های روستایی که ویژگی منحصر به فردی برای حضور گردشگران دارد می تواند از خالی شدن روستا ها و مهاجرت روستاییان به شهر با درآمدزایی جلوگیری کند.
وی افزود: از ظرفیت روستاهای مجاور بیابان با سرمایه گذاری کم و بازسازی خانه های روستایی می توان اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی کرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.