به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در دیدار اعضای مجمع کتابخانه های عمومی تخصصی و حوزوی مکتا، افزود: اقداماتی همچون تصفیه خانه قم، انتقال آب به استان، حل مشکلات فرودگاه و حل بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر و بهره برداری از آن ها در سایه آرامش و بدور از هیاهو صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: باید با انجام کار فرهنگی کارشناسی شده و منسجم برای اعتلای فرهنگ مطالعه گام برداشته شود و تلاش کنیم تا کارهای فردی و متفرقه به کار گروهی و یکپارچه مبدل شود تا شاهد افزایش بهره وری در عرصه عمل باشیم.
وی فردگرایی را ریشه در بعضی مشکلات فرهنگی در جامعه دانست و ادامه داد: فرهیختگان جامعه باید در راستای تغییر تفکر و ارتقاء کار تیمی و گروهی به کار گرفته شوند.
صادقی با اشاره به فعالیت موسسه های فرهنگی مختلف در کشور، ارتقاء کتابخوانی را یکی از مولفه های رشد فرهنگی دانست و خواستار کار منسجم همه نهادهای متولی در این زمینه شد.
وی با بیان اینکه موسسه های پژوهشی و تحقیقاتی مختلفی در سطح استان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا این موسسه ها به صورت یکپارچه عمل نموده و برای هدف مشترک با یکدیگر مشارکت نمایند.
وی با اشاره به تجربه موفق این مجمع در گسترش فرهنگ مطالعه خاطرنشان کرد: دولت خود را موظف به حمایت از چنین حرکت هایی می داند.
استاندار قم همچنین گفت: دنیای دیجیتال تهدیدی برای ارتقاء علم و دانش محسوب می شود.
مجمع عمومی کتابخانه های تخصصی (حوزوی و دانشگاهی) استان قم در سال 1393 به میزبانی کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب با عضویت 22 کتابخانه تخصصی تشکیل و هم اکنون 28 کتابخانه در آن عضویت دارند
/2085/ 6133/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.