این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کردند: کشور در مرحله حساس و تعیین کننده ای قرار گرفته است و مردم باید با آگاهی، هوشیاری و بصیرت بالا در صحنه انتخابات حاضر و بهترین شخص را برای اداره کشور انتخاب کنند.
این ورزشکاران از مردم خواستند اصل را بر حضور گسترده در انتخابات بگذارند و در مرحله بعد به هر کسی که شایسته تر و از نظر خود اصلح تر است رای دهند.
این قشر همچنین از رئیس جمهوری آینده درخواست کردند، از حضور افراد سیاسی در ورزش جلوگیری کرده و زمینه ای را فراهم نماید که پیشکسوتان هر عرصه در همان عرصه فعالیت نماید.

** صادق ورمزیار کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران و عضو سابق تیم ملی که مدتی به عنوان سرمربی فوتسال قم فعالیت داشت، می گوید: بر همه آحاد مردم ایران لازم است که در انتخابات آینده شرکت کنند و سرنوشت چند سال آینده خود را رقم بزنند.
وی ادامه داد: همیشه انتخاب هر شخص، می تواند بهترین گزینه باشد، اگر ما خدای ناکرده تحت هر شرایطی پای صندوق های رای نرویم دیگران برای ما مسئول انتخاب خواهند کرد، بنابراین بهتر است خود ما برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنیم.
این فعال عرصه ورزش تصریح کرد: مردم کسانی را که امین، درستکار، آشنا و آگاه به امور اجتماعی، اقتصادی و فن کشورداری می باشند را به عنوان اصلح انتخاب کنند.
ورمزیار همچنین از رئیس جمهوری آینده خواست به مطالبات نسل جوان در عرصه های مختلف شغلی و حرفه ای پاسخ مثبت دهد.

** امیر شمسایی از چهره های شناخته شده فوتسال ایران و برادر وحید شمسایی ستاره فوتسال آسیا، که بخشی از فعالیت های ورزشی وی در قم متمرکز می باشد نیز بر این باور است که یکی از فاکتورهای بزرگ در عرصه سیاسی کشور، حضور باشکوه مردم در انتخابات است و هر زمان که ما انتخابات باشکوه و گسترده ای داشتیم به همان میزان فتنه های دشمنان در نطفه خفه شده است.
وی از نسل جوان خواست: در انتخابات پیش رو با درک حساسیت فعلی کشور، به صورت حماسی حاضر شوند و به هر کس که تمایل دارند رای دهند.
وی گفت: انتظار ورزشکاران از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داشتن برای ورزش بوده و هست و باید به ورزش قهرمانی و پهلوانی بیشتر اهمیت داده شود.
شمسایی بیان داشت: امید است مسئولان، ورزش را به سمت حرفه ای شدن پیش ببرند.

** ثریا پارس لاری بانوی ورزشکار قمی و نماینده ایران در پیکارهای جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در سال‌های 2012 بانکوک تایلند، 2014 ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و ماردل‌پلاتای آرژانتین 2106 و یکی از پر افتخارترین بانوان ورزشکار قم گفت: بنده نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دغدغه دارم و از همه آحاد و قشرهای مختلف مردم دعوت می کنم برای پاسداری از خون شهدا و دفاع از کشور عزیزمان ایران، پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی ادامه داد: از مسئولان و رئیس جمهوری آینده انتظار داریم که به ورزش بانوان بیشتر رسیدگی کنند و ورزش بانوان متحول شود.
پارس لاری اضافه کرد: امروز شرایط ورزش بانوان بویژه در زمینه حضور در مسابقات بین المللی با وضع مطلوب فاصله دارد و امید است رسیدگی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

** سرمربی قمی سابق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران نیز قشرهای مختلف مردم را برای حضور در صحنه انتخابات فراخواند و گفت: اهمیت انتخابات از آن جهت است که هر ایرانی برای آینده خود تصمیم گیری می کند و نباید این فرصت ایجاد شده را از دست بدهیم.
غلامرضا دباغیان که از قهرمانان ارزنده قم و تیم ملی کاراته کشورمان نیز می باشد، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه هر شهروند ایرانی است که سهم و نقش خود را در انتخاب رئیس جمهور آینده ایفا کند.
این فعال حوزه ورزش گفت: رئیس جمهوری باید با پشتوانه قوی مردم و مشارکت گسترده انتخاب شود و در این زمینه همه ما اعم از پیر و جوان، زن و مرد، ورزشکار و هنرمند و سایر قشرها وظیفه داریم در این عرصه مهم سیاسی شرکت کنیم.

** محسن بیاتی‌نیا بازیکن سابق تیم فوتبال صبای قم، استقلال تهران، پیکان، پاس، ذوب آهن و گسترش فولاد و آقای گل سابق لیگ برتر فوتبال ایران، حضور در انتخابات را وظیفه ملی و دینی هر ایرانی می داند و می گوید: ما باید به جهانیان ثابت کنیم که خود ما دومین مقام اجرایی کشور را انتخاب می کنم و با حضور خود در صحنه و انتخاب بهترین گزینه، آینده کشورمان را تضمین کنیم.
وی رسیدگی به معیشت مردم، تولید اشتغال و رفع بیکاری، ساماندهی وضعیت جوانان و فراهم آوردن زندگی راحت برای خانواده ها را از مهمترین خواسته های خود از رئیس جمهوری آینده عنوان کرد.
این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، از دغدغه خود برای عدم حضور افراد سیاسی در ورزش می گوید و خاظرنشان کرد: از رئیس جمهوری آینده می خواهم به حضور افراد سیاسی در ورزش پایان داده و شرایطی را محقق کنند که پیشکسوتان هر رشته خود فعالان عرصه ورزش باشند.
بیاتی نیا خاطرنشان کرد: همانگونه که ما ورزشی ها وارد حریم سیاست نخواهیم شد از اهل سیاست نیز تقاضا داریم ورزش را برای پیشکسوتان بگذارند و به فعالیت های سیاسی خود در عرصه های دیگر مشغول باشند.

** مجید تلخابی قهرمان ارزنده کشور و استان قم و سرمربی قبلی تیم ملی پرس‌سینه کشورمان نیز از مردم خواست با بینش و آگاهی کامل در انتخابات شرکت و بهترین گزینه را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: با توجه به این که شرکت حداکثری در انتخابات پشتوانه بزرگی برای نظام است و تمام دشمنان انقلاب امروز حضور مردم در صحنه را رصد می کنند باید همه با هم و مانند همیشه نشان دهیم که در لحظات حساس نیز با حضور خود، از نظام حمایت می کنیم.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم در منطقه و تهدیدهای دشمنان، باید چنان حضور گسترده ای در صحنه داشته باشیم که دشمنان و تکفیری ها حتی تصور ناامنی در ایران را در ذهن خود نداشته باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.