محمود سیجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به دنبال مصوبه هیات دولت در سال 93 مبنی بر تشکیل ستاد تسهیلات رونق تولید در هر یک از استان های کشور به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صنعت، بستر مناسبی برای رفع کلیه موانع فراقانونی، سلیقه ای و بخش نامه ای موجود بر سر راه واحدهای تولیدی فراهم شد.
وی افزود: ستاد مذکور همچنین فرصتی را پیش آورد که مشکلات مالیاتی، بانکی، تامین اجتماعی، بهداشتی و مسائل مرتبط با امور زیر بنایی و تاسیساتی شامل آب، برق و گاز واحدهای صنعتی نیز تا حدود بسیار زیادی برطرف شود.
این مسئول با اشاره به تشکیل بیش از 200 جلسه ستاد تسهیلات رونق تولید در قالب کمیته های مختلف مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی در قم افزود: در سال 95 در قالب تسهیلات رونق تولید که از محل اقتصاد مقاومتی بود، رقمی بالغی بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال در بخش صنعت برای حدود 177 واحد تولیدی پرداخت شد، که تثبیت اشتغال چهار هزار تن را در پی داشت.
وی با بیان اینکه در همین رابطه 300 اشتغال جدید نیز به عنوان سرمایه در گردش ایجاد شد، اذعان داشت: اگر بانک ها برای تکمیل طرح های نیمه تمام همت کنند و سرمایه گذاری های لازم جهت توسعه واحدهای تولیدی نیز رخ دهد، با میزان اشتغال به مراتب بیشتری مواجه خواهیم بود.
سیجانی همچنین با اشاره به وجود 2 هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی دارای مجوز در استان، افزود: حدود 370 واحد معادل 20 درصد از کل واحدهای تولیدی راکد هستند، و 80 درصد مابقی نیز از 10 تا 100 درصد به تولید مبادرت می ورزند.
معاون سازمان صنعت قم همچنین با اشاره به یک سری ریزش ها و رویش ها در واحدهای صنعتی استان افزود: برخی از واحدها به علت سوء مدیریت، نداشتن بازار و بروز نکردن ماشین آلات خود به تعطیلی کشیده می شوند اما در مقابل واحدهایی نیز هستند که با وجود داشتن بازار، مهیا بودن شرایط تولید تنها به علت قید و بندهای دستگاه های اجرایی و همراهی نکردن آنها دچار ضعف شده شده و امکان تولید پیدا نمی کنند.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم برای حل این معضل برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، افزود: به لطف تلاش های دولت تدبیر و امید واحدهای تولیدی استان امروز دیگر وضعیت نامطلوب و نا به سامان دولت گذشته را ندارند، به نحوی که 50 واحد تعطیل شده مجددا احیاء و به چرخه تولید وارد، و همچنین 200 واحد نیمه فعال نیز فعال تر و 300 واحد نیز توسعه چشمگیری پیدا کردند.
سیجانی همچنین نخستین اولویت سال جاری ستاد تسهیلات رونق تولید را بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات فرسوده واحدهای صنعتی کشور است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز برای تهیه ماشین آلات جدید بیش از 700 واحد صنعتی این استان یک رقم هزار و 200 میلیارد ریالی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست نموده تا این واحدها با هزینه کمتر و کیفیت بهتر در بازار تولید رقابت کنند.
دراستان قم حدود 2 هزار واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.