به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی روز جمعه در مراسم پایانی سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم اظهار داشت: اگر حیات به این امت برنگردد به طور حتم زمینه ظهور مهدی (عج) نیز فراهم نخواهد شد.
وی افزود: درصورتی که این امت یکپارچه شد و اراده واحدی نیز در آن شکل گرفت، آن وقت امتی است که امام را می پذیرد و امامت به همراه این امت آن دوران خلافت نهایی و آخرین که خلافت جامعه بشری است را محقق می کند.
اراکی همچنین با اشاره به مهمترین شاخص های جامعه مهدوی افزود: در جامعه مهدوی فراوانی تا آن اندازه گسترش پیدا می کند که کسی که قصد پرداخت زکات به فقیر و مستمندی را دارد، گیرنده ای را نمی یابد.
وی افزود: در چنین جامعه ای حضرت ولیعصر (عج) دستور می دهد که درب بیت المال باز شود، و هر کس هر چه که می خواهد ببرد، اما به دلیل برخورداری مردم از دارایی و ثروت فراوان هیچکس چیزی از بیت المال بر نمی دارد.
وی گفت: در جامعه مهدوی بشر از پرداختن به حل مشکلات خود فارغ می شود، و باید به مشکلات دیگران بپردازد و این همان جامعه ای است که فرمانروایی، مدیریت جهان و آبادگرایی از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می شود.
اراکی تصریح کرد: این جامعه همچنین می تواند بشر را به آن جامعه برین بهشتین هدایت کرده، و شایسته بهره مندی از همه نعمت های الهی کند.
دبیر همایش دکترین مهدویت نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران هدف از برگزاری این گونه همایش ها را پاسخی به دعوت خداوند در قرآن برای تاکید و تمرکز بر روی عناصر وحدت آفرین عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسید آقایی افزود: در این همایش 2 روزه جمعی از پیروان ادیان مختلف از جمله ابراهیمی گردهم آمدند، و دانشمندان، فضلا و استادان نیز به بحث و گفت و گو پرداختند تا اصل مساله ظهور را در ادیان ابراهیمی مورد بحث قرار دهند.
وی با اشاره به اشتراکات فراوان موجود میان همه این ادیان، افزود: همه شرکت کنندگان در این همایش بر این موضوع که به لطف مساله انتظار جهانی سرشار از زیبایی و امید داریم، و باید ظلم و ستم برای همیشه از جهان رخت بربندد و عدالت و قسط حاکم می شود، متفق القول بودند.
پور سید آقایی با بیان اینکه موضع همایش امسال مهدویت از منظر ادیان و فرق گوناگون بود، افزود: موضوع چهاردهمین همایش دکترین مهدویت که در ایام نیمه شعبان سال آینده برگزار می شود، نیز مهدویت از نگاه مذاهب اسلامی است، و امیدواریم مانند همه همایش ها خروجی آن منبع عظیم و مهمی برای پژوهشگران عرصه مهدویت باشد.
دبیر سیزهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت همچنین یادآور شد: در این همایش 74 میهمان خارجی از 31 کشور جهان شرکت کرده بودند، و 90 مقاله از میان 200مقاله ارسال شده به دبیرخانه نیز فرصت طرح و بررسی را پیدا کرد.
همایش بین المللی دکترین مهدویت روز گذشته در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم آغاز و امروز به کار خود پایان داد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.