به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد بای، عضو حزب موتلفه اسلامی دراین نشست با انتقاد از وجود تبعیض و نابرابری در جامعه اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه مسئولان باید نسبت به اقشار کم درآمد و زحمت کش جامعه پاسخگو باشند.
وی افزود: چرا باید در جامعه اسلامی به گونه ای برخورد شود که مردم نسبت به مسئولان کشور بدبین شوند.
قائم مقام ستاد انتخاباتی میرسلیم درقم ، سیاه نمایی کاندیداهای انتخاباتی در مناظره ها را مورد نکوهش قرار داد و گفت: کاندیداها باید به جای سیاه نمایی به بیان برنامه خود بپردازند چرا که حضور و اقبال مردم در انتخابات نیازمند برنامه محور بودن آنان است.
*دبیر جامعه اصناف و بازاریان قم نیز ، نشست مشترک احزاب را موجب بلوغ سیاسی در جامعه دانست و گفت: این شور انتخاباتی به خاطر سیاه نمایی دستاوردهای نظام توسط کاندیداها در کام مردم تلخ شده است.
مجید اخوان، با بیان اینکه شیفته خدمت بودن با تخریب رقبا سازگار نیست افزود: کاندیداها به جای ارائه برنامه و راهکار برای حل مشکل های کشور به تخریب یکدیگر می پردازند که این بداخلاقی برای جامعه مضر است.
دبیر جامعه اصناف و بازاریان قم ادامه داد: کاندیداها به جای پرداختن به مشکل ها و ارائه برنامه عملی برای حل این مشکل ها به تخریب همدیگر و تخریب دولت های گذشته می پردازند که این کار درستی نیست.
اخوان شکل فعلی احزاب را صوری دانست و افزود: احزاب در کشور نهادینه نشده و اگر تقویت شوند موجب افزایش مشارکت مردم در جامعه خواهد شد.

* دبیر انجمن اسلامی کار استان قم نیز در این نشست با بیان اینکه با سر و صدا و بدون برنامه نمی شود مملکت را اداره کرد تاکید کرد: در هشت سال دولت نهم و دهم ثابت شد که مملکت داری با سر و صدا محقق نمی شود و به جای هیاهو باید کاندیداها ارائه برنامه دهند.
علی چهره قانی با اشاره به شعار دادن تعداد اندکی از کارگران در روز کارگر علیه دکتر روحانی و نیز حمله برخی به اتومبیل وی در خلال سرکشی از عملیات بیرون کشیدن اجساد معدن گلستان افزود: هر کسی می تواند چنین حرکت هایی را برنامه ریزی کرده باشد ولی آن چه مسلم است این است که حمایت و رای جامعه کارگری معلوم است.

* عضو جامعه اسلامی ناصحین قم نیز در این نشست، با اشاره به جلسه ائمه جماعات استان قم گفت: سفارش اکید صورت گرفته این جلسه اجتناب از معرفی و حمایت از یک کاندیدا و تشویق به مشارکت گسترده در انتخابات بوده است.
حجت الاسلام سید علی اکبر آقامیری تاکید کرد: آنچه ائمه جماعت می گویند، این است که رای دادن واجب است ولی اینکه به چه کسی رای داد بستگی به تحقیق افراد دارد.
عضو جامعه اسلامی ناصحین تاکید کرد: آنچه ائمه جمعه وظیفه خود می دانند تشویق مردم برای شرکت در انتخابات است و از نظر ما هر کس که به تواند با رای بالا رئیس جمهوری شود، موجب عزت کشور است حتی اگر کاندیدای مورد نظر ما نباشد.
آقامیری با قبیح دانستن پاره کردن بنر روحانی در قم گفت: پاره کردن عکس و بنر روحانی با هدف مظلوم نمایی است.

*مسئول حزب اعتدال و توسعه استان قم نیز در این نشست با بیان اینکه باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرد گفت: جمهوری اسلامی که با رای همه اقشار مردم پا گرفته است چرا برخی احزاب از حضور مردم در انتخابات وحشت دارند.
وی با اشاره بی اخلاقی های صورت گرفته در علیه رئیس جمهوری مستقر گفت: بنرهای تبلیغاتی این حزب در حمایت از روحانی در قم به صورت گسترده ای پاره و یا به آتش کشیده شده اند.

* عضو انجمن اسلامی معلمان قم نیز در این نشست با انتقاد از نصب بنرهای تبلیغاتی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در اطراف جمکران گفت: در ایام شعبانیه و نیمه شعبان که قم بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، بنرهای تبلیغاتی اطراف مسجد جمکران نصب شده بدون اینکه آنجا ستادی از آن کاندیداها وجود داشته باشد.
وی با انتقاد از تبعیض در انتخابات نسبت به کاندیداهای مختلف ادامه داد: درحالی قانون باید عادلانه برای دو طرف یکسان اجرا شود که شاهد بی عدالتی و نادیده گرفتن تخلفات انتخاباتی برخی ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری هستیم.

* دبیر حزب مردم سالاری قم نیز در این نشست، تقسیم جامعه به 96 و 4 درصد را دارای هیچگونه پشتوانه علمی ندانست و افزود: ایجاد این طبقه بندی خطرناک، موجب مشکلات جدی برای کشور می شود.
محمد آجرلو، مباحث مطرح شده در مناظرات را به چالش کشیدن عملکرد 38 ساله نظام اسلامی دانست و ادامه داد: بداخلاقی های صورت گرفته در سطح جامعه ناشی از بداخلاقی کاندیداها است.
وی با بیان اینکه باید از فضای سنتی انتخاباتی خارج و به کمپین های خیابانی روی آورد افزود: باید برای ایجاد کمپین های خیابانی به منظور پرشور کردن فضای سیاسی مجوز داده شود.

*دبیر انجمن اسلامی مهندسان قم نیز در این نشست با بیان اینکه کارگزاران دولت در قم موجب مظلوم کشی دولت شده اند گفت: در حالی که یک بنر و یا پوستر از سایر کادیداها پاره نشده ولی بسیاری از بنرهای روحانی در سطح شهر مورد تعرض قرار گرفته است و هر چه فریاد می کنیم و شکایت می کنیم مسئولان استان این اعتراض ها را نادیده می گیرند.
علی محمد فراهانی ، افتخار روحانی باز کردن خانه احزاب در کشور دانست و افزود: راه اندای خانه احزاب در کشور صورت گرفته و باید در قم نیز این کار فعال شود.

* دبیر انجمن اسلامی فرهنگیان قم نیز در این نشست، با بیان اینکه همه احزاب در مقابل ارزش های انقلاب، حفظ اتحاد ملی و پیشرفت کشور دارای مسئولیت هستند گفت: باید همه احزاب عملکرد خود را با اندیشه های والای امام و انقلاب اسلامی سنجیده و در عملکرد خود بازنگری کنند.
سید علی برقعی با بیان اینکه پاره کردن بنرها در قم فقط مختص یک کاندیدای خاص نبوده است افزود: پاره کردن بنرهای کاندیداها نیاز به آسیب شناسی دارد.
برقعی با انتقاد از 2 قطبی کردن جامعه برای کسب رای ادامه داد: ایجاد اختلاف بین احزاب، مردم، اقوام و ادیان نقشه دشمن برای ضربه زدن به ایران است.

*عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز در ادامه این نشست انتخابات را موجب رشد فکری و فرهنگی جامعه دانست و گفت: شور انتخاباتی باید موجب رشد جامعه شود و باید برای استفاده از این شور انتخاباتی برنامه ریزی درستی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسویان، ایجاد فضاهایی برای برگزاری نشست های سیاسی را ضروری عنوان کرد و افزود: باید پایگاه هایی برای نقد و بررسی برنامه افراد و احزاب برای حضور و استفاده همه جریان های سیاسی به دور از ایجاد مزاحمت برای مردم ایجاد شود.

*مسئول حزب ندای ایرانیان شعبه قم نیز در این نشست با بیان اینکه تخطئه گذشته یکی از کارهای بدی است که در تبلیغات انتخابات درحال انجام است گفت: اعتماد ملی و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی به راحتی بدست نیامده و به همین دلیل کاندیداها و حامیان آنها باید نسبت به این صیانت از اعتماد عمومی توجه ویژه داشته باشند.
محمد شفیعی با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام اگر از دست برود با بخشنامه و دستورالعمل ایجاد نخواهد شد ادامه داد: باید در شعارها و تبلیغات دل مردم را خالی نکرد و طوری حرف زده نشود که مردم نسبت به جامعه و گذشته خود بدبین شوند.
وی افزود: احزاب ظرفیت های خوبی برای حل مشکل های جامعه دارند و نظرخواهی از احزاب در مورد مشکل های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می تواند گره گشای بسیاری از مشکل ها شود.

* دبیر جمعیت آبادگران جوان و سخنگوی جمعیت اصولگرایان استان قم نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه چه دولت مستقر اصولگرا باشد و یا اصلاح طلب احزاب اصلاح طلب همواره ناله سر می دهند گفت: تخریب بنرها توسط کاندیداهای حریف حربه ای نخ نما شده است.
سید محمد آقامیری با بیان اینکه اصلاح طلب ها باید تمرین سعه صدر و پذیرش آرای مردم کنند افزود: اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 ثابت کردند که فرزند واقعی نظام هستند و با 250 هزار رای اختلاف نتایج انتخابات را قبول کردند و در جشن پیروزی مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه این انتخابات آزمون بزرگی برای احزاب است ادامه داد: احزاب باید نیروهای خود را به سعه صدر و پذیرش نتیجه آرای عمومی دعوت کنند.
وی تاکید کرد: حفظ نظام اوجب واجبات است و باید همه نسبت به نتیجه انتخابات تمکین کرد.
7404/ 6133/ خبرنگار محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.