به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه درهمایش دانش آموزارن رای اولی، با تاکید بر این که مشارکت حداکثری اولویت اول انتخابات است، افزود: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و عقلای کشور بر حضور حداکثری و مشارکت پرشور در این عرصه سیاسی کشور تاکید دارند.
وی اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی هایی که تاکنون انجام شده 67 درصد مردم برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند و با توجه به این که 13 روز تا برگزاری این رویداد سیاسی مانده ،این میزان عدد بالایی است و تا روز انتخابات به طور حتم افزایش چشم گیری خواهد داشت.
وی با بیان این که باید شور و نشاط انتخاباتی درجامعه حاکم باشد، ابراز امیدواری کرد: در 29 اردیبهشت امسال شاهد مشارکت حداکثری و حماسه سیاسی بی نظیر در قم و کشور باشیم تا به واسطه این حضور سرمایه اجتماعی نظام بیشتر و دشمنان نظام و حاکمیت ناامید شوند.
جمالی با بیان این که آزادگی به صورت فطری در همه انسان ها وجود دارد، گفت: دانش آموزان و دانشجویان باید بتوانند با آسودگی خاطر در مورد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی صحبت کنند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند، چون عرصه مدیریت کشور در آینده نزدیک به این جوانان سپرده می شود.
وی افزود: درصورتی که جوانان فرصتی برای بیان افکار و عقاید خود داشته باشند، شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه حاکم خواهد شد.
وی با تبریک به دانش آموزان رای اولی به دلیل اجازه مشارکت در سرنوشت کشور، گفت: شما دانش آموزان باید با تکیه بر فکر و اندیشه خود در سرنوشت سیاسی کشور سهیم شوید و آینده جامعه را رقم بزنید.
جمالی با تاکید بر این که جوانان سرمایه های اصلی نظام هستند، ادامه داد: مردم استان قم در عرصه های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از نظام در خط مقدم قرار داشتند و امیدوارم ورود شما دانش آموزان به عرصه حق مدنی رای دادن، این مساله را پررنگ تر کند.
وی گفت: میزان مشارکت مردم قم در انتخابات های گذشته همواره بالا بوده که این مساله نتیجه تعامل و همکاری همه نهادهای ذیربط و هوشیاری مردم این استان بوده است.
وی اضافه کرد: نهاد آموزش و پرورش همواره بیشترین سهم را در مشارکت مردم در انتخابات داشته و دارد و امیدواریم از این ظرفیت به خوبی بهره مند شویم.
معاون استاندار قم تصریح کرد: ما این افتخار را داریم که به برکت خون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، عنایت امام زمان(عج) و هوشمندی رهبر معظم انقلاب، ایران جزو امن ترین کشورهای جهان است.
وی تاکید کرد: امنیت ایران با هوشمندی سیاسی مردم این کشور به دست آمده است و همه توطئه ها و تهدیدها با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای ارتش، سپاه، انتظامی و امنیتی خنثی می شود.
همایش دانش آموزارن رای اولی با حضور عطاءالدین قاسمی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش قم در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم برگزار شد.
تعداد دانش آموزان رای اولی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در قم هنوز اعلام نشده است ولی در انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفندماه سال 94 برگزار شد، 768 هزار و 730 تن در استان قم واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 50 هزار تن رای اولی محسوب می شدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.