به گزارش ایرنا، معصومه ظهیری روز سه شنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده در استانداری قم افزود: با همکاری چهار کمیته اداره کل آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان و دفتر مشاوره نیروی انتظامی قم حقوق کودکان درحال پیگیری است تا بتوان مشکلاتشان را برطرف کرد.
وی اضافه کرد: رسیدگی به حقوق کودکان جز وظایف هر استانی است تا به محرومیت های این افراد از لحاظ تحصیل، فقر، خشونت و کار توجه شود از این رو جلسه های مختلفی با مسئولان کمیته برگزار می شود.
وی با اشاره به این که ناظر کنوانسیون حقوق کودک در استان ها دفاتر امور زنان استانداری است گفت: عملکرد کمیته ها در خصوص کودکان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم مورد اهتمام قرار گرفته است تا کودکان به حقوق خویش دسترسی داشته و از آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد:کنوانسیون حقوق کودک یک منبع بین المللی در حمایت از حقوق کودکان است که بیشتر کشورهای جهان به آن ملحق شده ان و ایران نیز در اسفند 1372 به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است و در حال اجرای اهداف آن است.
مشاور و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم خاطر نشان کرد: طبق این کنوانسیون افراد زیر 18 سال کودک حساب می شوند در کشور ما نیز این امر مورد توجه قرار گرفته است و اقداماتی با همکاری نهادها برای ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل، هویت، خشونت و کار آنها صورت می گیرد.
وی به بازدید منصور مقاره عابد مشاور مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران و هیات همراه از مراکز مختلف کودکان خبر داد و گفت: از روز گذشته تاکنون بازدید هایی از بند نسوان، کانون اصلاح و تربیت، مراکز نگهداری بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان صورت گرفته است تا مشکلات این افراد بررسی شود.
وی در بخش دیگر این نشست به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: استان قم و مسجد مقدس جمکران در این هفته میزبان زائران و مجاوران از اقصی نقاط جهان اسلام است.
ظهیری افزود: همچنین شاهد شور و نشاط انتخاباتی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه هستیم.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.