به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به اهمیت انتخابات در آینده کشور، گفت: دانش آموزان باید با اطلاع و آگاهی کافی در این انتخابات شرکت کنند.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: دانش آموزان تعیین کننده آینده کشور و یکی از سرمایه های بسیار مهم هستند که باید در عرصه های مختلف به ویژه عرصه سیاسی و انتخابات وارد شوند و سهم خود را در این میدان سرنوشت ساز ایفا کنند.
وی خطاب به دانش آموزان، گفت: باید به عنوان افراد صاحب نظر مسائل سیاسی، با تقویت انگیزه، ادراک و حافظه در انتخابات شرکت کنید.
وی تاکید کرد: شما به عنوان افرادی که به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده اید، نه تنها وظیفه دارید در این انتخابات شرکت کنید، بلکه باید افراد جامعه به ویژه خانواده های خود را نیز برای مشارکت فعال در انتخابات ترغیب و تشوق کنید.
شیخ الاسلام با بیان این که اتحاد و اطمینان 2 شاخص مهم عزت و بزرگی کشور است، گفت: شما به عنوان مهم ترین سرمایه های اجتماعی کشور باید با حضور فعال در عرصه های سیاسی به ویژه انتخابات، عزت ایران را به جهانیان نشان دهید.
وی تصریح کرد: هر 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مورد احترام هستند، ولی باید برای ارتقاء عدالت، توسعه کشور و رفاه جامعه کاندیداری اصلح را انتخاب کرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
تعداد دانش آموزان رای اولی برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در قم هنوز اعلام نشده است ولی در انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفندماه سال 94 برگزار شد، 768 هزار و 730 تن در استان قم واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 50 هزار تن رای اولی محسوب می شدند.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن آزمون کنکور برای دانش آموزان حاضر در همایش، بیان کرد: پس از گذشت 12 سال از تلاش شما در عرصه تعلیم و تربیت، امسال این تلاش به نتیجه می رسید و وارد مراکز آموزش عالی خواهید شد.
شیخ الاسلام به دانش آموزان توصیه کرد: نهایت تلاش خود را تا زمان برگزاری کنکور به کار گیرند و با انگیزه و بدون اضطراب به مطالعه بپردازند.
کنکور سراسری سال تحصیلی 97-96 در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه امسال برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم نیز گفت: درسال تحصیلی کنونی هفت هزار و 200 دانش آموز سال چهارم متوسطه دوم در مدارس قم تحصیل می کنند.
علیرضا یاری افزود: در سال های گذشته به طور متوسط 15 هزار تن از قم که در سال های گذشته موفق به ورود به دانشگاه نشده اند، در آزمون سراسری شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: رتبه استان قم در کنکور سال 92، 11 بود که با تلاش دانش آموزان این رتبه سال گذشته به چهار ارتقا یافت و امیدواریم امسال بتوانیم رتبه بهتری کسب کنیم.
/2085/ 6133/ خبرنگار- سمیه حیدری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.