به گزارش ایرنا، رضا سیار دوشنبه شب در سومین جلسه هیات امنای حرم شهدای گمنام قم اظهار اشت: با توجه به فرصت بسیار کم باقی مانده تا نیمه شعبان باید همه تدابیر و پیش بینی های لازم به منظور رفع کمبودها و نواقص موجود از جمله راه دسترسی، سرویس های بهداشتی، روشنایی و سیستم صوتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر توجه همه دستگاه های خدمت رسان نیمه شعبان به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران متمرکز است، افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان در صورت فراهم بودن فضا و امکانات لازم بارگاه شهدای گمنام می تواند به عنوان پایگاه مناسبی برای حضور مردم در مراسم احیای شب های پر خیر و برکت قدر باشد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه روند تقویت زیر ساخت های این مکان علاوه بر نیمه شعبان باید تا آغاز ماه رمضان نیز ادامه پیدا کند، افزود: شب های ماه رمضان و ساعت های پس از افطار بهترین زمان برای تشکیل جلسه های هیات امنا به منظور تصمیم گیری در مورد قطعی شدن تکلیف مالکیت این مکان و بقیه اقدام های مربوطه است.
فرماندار قم در عین حال خاطر نشان کرد: حرم شهدای گمنام به شهرداری واگذار شده است ، این نهاد همان گونه که وظیفه خدمت رسانی در بوستان جوان و بوستان علوی را بر عهده دارد، باید در این مکان نیز خدمات لازم را به شهروندان و زائران ارایه دهد.
رئیس هیات امنای حرم شهدای گمنام قم همچنین هر گونه اقدام در راستای ساخت و ساز و بهبود شرایط این مکان را نیازمند ارایه طرح های بلند مدت دانست، و با بیان اینکه فاز یک طرح جامع بارگاه شهدای گمنام به همت معاون عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی تهیه و به تصویب رسیده است، افزود: حرم شهدای گمنام و محیط پیرامونی آن از جمله مناطقی از شهر قم به شمار می رود که شهرداری هر چقدر در آن سرمایه گذاری کند، ارزشمند است.
فرماندار قم با اشاره به کارکرد چند جانبه محلی، منطقه ای، شهری، استانی، ملی و فراملی کوه خضر نبی و زیارتگاه آن افزود: با توجه به اینکه این مکان مقدس همواره ساکنان محله های اطراف تا توریست ها و گردشگران خارجی را پذیرا است، ایجاد یک فرهنگستان، فرهنگسرا و یا مجموعه ای مرتبط با موضوع فرهنگ در آن ضروری است.
کوه خضر نبی در6 کیلومتری مرکزشهر قم به سمت جنوب و در جوار شهرک ایثار قرار دارد.
ارتفاع کوه حدود 300 متر است و در نزدیکی کوه 2 برادران در ادامه رشته کوه زاگرس قرار دارد، و شهر قم را از فراز این کوه می‌توان دید. بر قله این کوه در سه هزار سال پیش غاری بوده که امروز به مسجد کوچکی تبدیل شده ، و گفته می‌شود که محل زیارت خضر نبی و نیایش عارفان بوده است.
از سال 1381 و به دنبال خاکسپاری 14 شهید گمنام در این مکان از آن به عنوان حرم شهدای گمنام یاد می شود.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.