به گزارش ایرنا، رحمان بیرانوند روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: در سامانه « جی – نف » لایه های اطلاعاتی متنوعی برای دستیابی به نشانی استاندارد اماکن و اشخاص تدوین شده است.
پایگاه نشانی ملی مکان مرجع (G-naf) دارای مزایای فراوانی از جمله جستجوی آسانتر نشانی ها و همچنین فراهم کردن امکان بهتر برای تصمیم گیری های آگاهانه شهروندان می شود؛ این سامانه با نمایش تحلیل مکانی داده ها از طریق اتصال یک نقشه دارای طول و عرض جغرافیایی، نشانی دقیق مکان مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می دهد.
وی با اشاره به این که به روز رسانی اطلاعات در این طرح زمان 2 سال به طول انجامیده است، بیان کرد: کدپستی منازل و نام خیابان ها در این طرح با همکاری دستگاه های مختلف استان مورد پایش و بازبینی قرار گرفت تا در نهایت کلید مشترکی برای تدوین آدرس استاندارد از افراد و امکان به دست آمد.
وی ادامه داد: هم اکنون کاربران این سامانه می توانند با استفاده از نقشه های هوشمند و تحت وب، به مختصات جغرافیایی محل موردنظر خود دست یابند و از این طریق ارتباطات و تبادل اطلاعات میان شهروندان با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.
جلسه شورای اداری استان قم با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عطا الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اعضای شورای اداری استان برگزار شد و در پایان آن از دستگاه های برتر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل به عمل آمد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.