به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی در گفت و گویی افزود: با توسعه شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی گروه‌های حمایتی در زمان انتخابات شاهد ایجاد صفحاتی به نام برخی از کاندیدها و افراد معروف و شناخته شده در فضای مجازی هستیم که برخی از این صفحات متعلق به این افراد نیست و فقط به نام آنها درست شده و فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از فرصت انتخابات و ایجاد صفحات جعلی به نام برخی از نامزدهای انتخاباتی و مقامات دولتی به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.
رئیس پلیس فتای قم افزود: کاربران شبکه های اجتماعی باید در خصوص عضویت، فعالیت و یا تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها، مقام های دولتی و چهره‌های معروف مورد علاقه خود و نیز کمپین‌های انتخاباتی بیشترین مراقبت را داشته تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
موالی گفت: افرادی که درفضای مجازی به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس، بدون اطلاع آنها و اخذ مجوزهای مربوطه، سایت یا کانال درست می‌کنند با طرح شکایت فردی که صفحه به وی منتسب شده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

** دستگیری باند کیف قاپی و موبایل قاپی با 40فقره سرقت در قم
رئیس پلیس آگاهی استان قم نیز در در گفت و گویی با اعلام این خبر، اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موبایل قاپی و کیف قاپی در هسته مرکزی شهر توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت، شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
سرهنگ احمد کرمی با اشاره به انجام اقدام های گسترده پلیسی برای شناسایی این افراد ادامه داد: با اقدام های صورت گرفته یکی از سارقان سابقه دار شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در حال اوراق کردن یک دستگاه پراید دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد.
وی گفت:متهم در تحقیقات فنی با توجه به وجود دلایل غیرقابل انکار به 28 فقره موبایل قاپی و کیف قاپی به تنهایی و 12 فقره با همدستی یک سارق سابقه دار دیگر اعتراف کرد.
کرمی افزود:با دستگیری همدست وی، دو نفر مالخر نیز در این رابطه دستگیر که پس از تحویل به مرجع قضائی استان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.