به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 15 دهستان روستای قاهان قم اظهار داشت: اجرای این طرح عمرانی تنها نمونه ای از تلاش های نظام اسلامی برای آبادانی کشور است.
وی اذعان داشت: من درگیر و دار مباحث مختلف کشور همیشه نگران این هستم که خدماتی که طی این چهار دهه از پیروزی انقلاب صورت گرفته در افکار عمومی دیده نشود.
لاریجانی همچنین با بیان اینکه موضوع خدمت به محرومان و مستضعفان یک تفکر انقلابی است که حضرت امام (ره) آن را بنیان نهاد، افزود: هم اکنون اکثر روستاهای کشور از امکانات مختلفی چون جاده آسفالته، برق، فرستنده های رادیو و تلویزیون، تلفن ثابت و همراه برخوردار هستند، و گازرسانی نیز با سرعت زیاد در همه روستاها در حال اجرا است.
وی همچنین با اشاره به ورود خدمات حوزه بهداشت و درمان به روستاها، افزود: سرمایه گذاریهای زیادی برای بهداشت مردم انجام شده و درمجلس شورای اسلامی نیز سهم سنگینی برای بودجه سلامت پیش بینی شده است.
رئیس قوه مقننه همچنین این اقدام ها را در راستای تامین آرامش و آسایش مردم رویکردی بسیار ارزشمند و عدالت خواهانه توصیف کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز اول فروردین ماه 96 در حرم رضوی عناوینی از پیشرفت های انجام شده در تولید آلومینیوم، سیمان و مواد غذایی را ارایه فرمودند و این کارها که توسط مدیران و نسل پس از پیروزی انقلاب انجام شده واقعا افتخار آمیز است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در عین حال اذعان داشت: به خاطر گسترده بودن مشکلات کشور معضل بیکاری و پدیده های دیگری که دست به گریبانگیر جامعه بوده تاکنون به صورت کامل رفع نشده است.
لاریجانی همچنین با اشاره به تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه، افزود: برنامه ششم یک برنامه جامعی است که در آن وظیفه پنج سال آینده هر دستگاه و نهاد اجرایی در زمینه های گوناگون کشاورزی، آبزیان، صنعت و معدن، بهداشت و درمان به روشنی و با آمار و ارقام مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت آینده نیز باید تمامی سیاست ها و برنامه های خود را در چهارچوب برنامه ششم به اجرا در آورد، افزود: به طور حتم اگر دولت ها برای تحقق این برنامه مصمم و یک دل باشند، شرایط کشور تغییرو به لطف ایجاد فضای کار و تلاش در جامعه امکان سرمایه گذاری های بیشتر نیز فراهم می شود.
لاریجانی اضافه کرد: ما همه باید بدانیم که هر چه سهم آبادانی را در کشور بیشتر کنیم مردم به سرمایه گذاری علاقه مند تر می شوند و اینکه مجلس اصرار دارد به جای افزایش بودجه جاری کشور به عمران توجه بیشتری داشته باشیم، بیش از همه به خاطر شکل گیری فضای تولید درکشور است.
وی تصریح کرد: وقتی درکشور با معضل بیکاری جوانان مواجه هستیم، باید شرایط و بسترهای آبادانی از سوی دولت فراهم شود و در برنامه پنج ساله آینده نیز یکی از نقاطی که روی آن تمرکز شده روستاها است که از یک وضعیت اقتصادی مطلوب برخوردار باشند.
رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه برغم فراهم شدن امکانات اولیه در روستاها همچنان شاهد مهاجرت جوانان از روستاها به سمت شهرها هستیم، چرا که امکان کسب درآمد و تولید وجود ندارد، افزود: در برنامه ششم توسعه به روستاها به عنوان یکی از مراکز مهم تولید کشور توجه شده و اگر هم لازم است که در کنار آن صنایع یا معادنی برای ایجاد شغل بوجود آید تحقق این امر به عنوان یک اولویت مهم ضروری است.
وی همچنین بستر و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دربرنامه ششم توسعه را نیز فراهم شده ذکر کرد، و افزود: با توجه به اینکه تعداد روستاهای قم زیاد نیست، ترتیباتی مبنی بر استفاده از ظرفیت های بخش های توانمند برای ممانعت از مهاجرت بی رویه به شهرها داده شده که در این راستا رایزنی هایی با ستاد اجرای فرمان امام و بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.
لاریجانی گفت: این نهادهای یاد شده پرونده هایی را برای هر روستا تشکیل، و امکاناتی را نیز برای آن تخمین می زنند که با کمک آنها سندیکاهای تولید را ایجاد کنند.
رئیس مجلس همچنین با توصیه به جوانان روستایی برای کارآفرینی متناسب با شرایط موجود و بویژه در بخش های مختلف باغداری، کشاورزی و صنعتی، گفت: مجلس شورای اسلامی زمینه ارایه تسهیلات رونق تولید در روستاها را فراهم می کند.
وی همچنین مساعدت بخشداران و استانداران را در این خصوص ضروری دانست، و افزود: باید با هموار نمودن مسیر تولید در روستاها شرایطی را ایجاد کنیم که روستائیان بواسطه بهره مندی از یک پشتوانه قوی با رغبت و علاقه بیشتری در کارشان فعال باشند.
لاریجانی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و جنبه های بالقوه تفریحی توریستی روستای قاهان قم برای رسیدن به رشد و پیشرفت، افزود: ما تا آنجا که ممکن است، تلاش خواهیم کرد تا با فراهم نمودن امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح های آبرسانی و آبیاری تحت فشار در این روستا قابلیت های توریستی این منطقه افزایش بیشتری پیدا کند.
عملیات اجرای طرح گازرسانی به 15 دهستان روستای قاهان با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال آغاز شد.
قاهان از مناطق روستایی قابل توجه در قم می باشد، این روستا چهار فصل است که در هر زمان زیبایی های خاص خود را دارد که از جاذبه‌ های گردشگری استان قم محسوب می‌ شود و پذیرای گردشگران است این روستا در 35 کیلومتری جاده سلفچگان قم - ساوه واقع شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.